رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان:

فعالیت 45 مبلغ به صورت تمام وقت و نیمه وقت در شهرستان زنجان

45 مبلغ به صورت تمام وقت و نیمه وقت در مناطق مختلف شهرستان زنجان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۶۷۲۷۱۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج زنجان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان گفت: تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی و در خور توجه فراوانی را طی سال اجرایی می‌کند.

حجت لاسلام فیروزعلی خسروی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اجرایی توسط تبلیغات اسلامی حضور مبلغان در مناطق مختلف است افزود: مبلغان با حضور در مناطق مختلف موضوعات دینی و فرهنگی را تبیین می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه هم‌اکنون 15 مبلغ به صورت دائمی در مناطق مختلف شهرستان زنجان حضور دارند، گفت: همچنین 30 نفر مبلغ نیز به صورت پاره وقت در مساجد شهرستان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اقدام به تبلیغ می‌کنند.

خسروی با اشاره به اینکه مبلغان حاضر در نقاط مختلف شهرستان برنامه‌های مذهبی و دینی متعددی را ترویج می‌دهند، خاطر نشان کرد: کمک به رشد و ارتقای علمی فضای مساجد به عنوان محور فرهنگی و تقویت هویت دینی و تعمیق آگاهی‌ها و باورها اعتقادی و دینی نسل جوان از جمله اهدافی است که با حضور مبلغان در مناطق مختلف دنبال می‌شود.

وی همچنین از برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس شهرستان خبر داد و افزود: گفتمان‌های دینی مدارس با حضور مشاوران مذهبی و همچنین مبلغان در راستای تبیین موضوعات دینی در بین نوجوانان و خارج کردن جوانان از حالت غیر فعال و تماشاگرانه و وارد ساختن آنها به عرصه اظهار نظر و اندیشه‌سازی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه طرح گفتمان‌های دینی، یکی از طرح‌های استثنایی و موثر است که موجب افزایش خودباوری و کاهش خطاهای فکری و عقیدتی نسل جوان می‌شود، تصریح کرد: این طرح به صورت گفت‌و‌گو‌محوری و در قالب یک حرکت منسجم و یکپارچه‌ بر اساس دانش، نگرش و بینش علمی و امروزی طراحی شده است.

خسروی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی دینی در مدارس و دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی و مراکز فرهنگی و پاسخ‌گویی حضوری به سؤالات و شبهه‌ها و نیازهای فکری نسل جوان از اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی است، گفت: جوانان و معنویت، فرهنگ و آسیب‌های دینی، مهارت در زندگی، مهدویت، جوان و انتظار، وظایف جوانان در عصر غیبت، آسیب‌های اجتماعی، ناتوی فرهنگی، احیای تفکر دینی در دانشگاهها، جوان و عرفان‌های کاذب، عفاف و حجاب از موضوعات محوری گفتمان‌های دینی است

ارسال نظرات