امداد و نجات از جمله رسالتهای اصلی جمعیت هلال احمر است و نیروهای این حوزه در طول سال به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۷۲۶۷۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج زنجان، مدیرعامل هلال احمر استان زنجان در مراسم دیدار مسئولان، کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر استان با استاندار زنجان گفت: امداد و نجات از جمله رسالتهای اصلی جمعیت هلال احمر است و نیروهای این حوزه در طول سال در 9 پایگاه ثابت در تمامی راه‌های اصلی و مواصلاتی استان زنجان به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

علی طاهری افزود: امدادگران اين جمعيت به هنگام وقوع حوادث غيرمترقبه و طبيعي در سريع ترين زمان و با تمام توان و امكانات به ياري حادثه ديدگان مي شتابند تا بلكه از عمق حادثه كاسته و درد و آلام آسيب ديدگان را تسكين دهند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح‌های زمستانی و تابستانی و نوروزی 6 پایگاه سیار و موقت به 9 پایگاه ثابت اضافه می‌شود به تشکیل تیم‌های آنست (سگ‌های زنده‌یاب) در سال 92 و راه‌اندازی مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری EOC در سال 93 اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با هر گوشی موبایل و یا تلفن ثابت می‌توانند به صورت شبانه‌روزی و رایگان با 112 در مواقع لازم تماس بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به برگزاری انواع مانور نظیر مانور ساعت صفر، مانورهای مربوط به سیل، زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه در طول سال ابراز کرد: در این مدت 2 دستگاه خودروی نجات و 2 دستگاه آمبولانس توسط به ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان و توانبخشی مراکز فیزیوتراپی در شهرستان‌های طارم، خدابنده و سایر مناطق هدف استان زنجان افتتاح و راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی این مراکز ارتقا خدمات مطلوب درمانی و کاهش هزینه‌های رفت و آمد تحمیل شده به مردم بوده است.

طاهری با اشاره به بهره‌مندی 3 ساله بیش از 5 هزار و 700 نفر از مراجعان از خدمات جمعیت هلال احمر استان زنجان در بخش ارتوپدی و فنی عنوان کرد: معلولان و جانبازان عمده مراجعان به این بخش را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در این مدت جمعیت هلال احمر استان زنجان خدمات لازم را در درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی و در زمینه واکسیناسیون به حجاج و زائران عتبات عالیات (در زنجان و ابهر) ارائه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به تشکیل 4 تیم RDH (بیمارستان استقرار سریع) در 3 سال اخیر متشکل از پزشکان و پیراپزشکان داوطلب تصریح کرد: این تیم‌ها در طول سال یک تا دو بار به صورت منطقه‌ای و به منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مناطق هدف اعزام می‌شوند.

وی در مورد اقدامات جمعیت هلال احمر استان زنجان در حوزه آموزش در مدت 3 ساله ابراز کرد: در راستای ارائه آموزش همگانی اولیه 8 ساعته بیش از 90 هزار نفر به صورت چهره به چهره و بیش از 21 هزار نفر از آموزشهای مربوط به کمکهای اولیه پایه و داوطلبی 75 ساعته بهره‌مند شده‌اند.

طاهری خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 51 هزار امدادگر از آموزشهای تخصصی در حوزه امداد و نجات، خدمات پیش بیمارستانی، آوار، ارتفاع، برف و کولاک جمعیت هلال احمر استان زنجان بهره‌مند شدند.

ارسال نظرات