عشق و علاقه دو عنصر ضروری در شغل معلمی است و فقط در صورت داشتن عشق و علاقه می‌توان سختی‌های این شغل را تحمل کرد.
کد خبر: ۸۶۷۲۶۳۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج زنجان، استاندار زنجان در همایش گرامیداشت مقام معلم در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت : با توسعه کاربران فضای مجازی تاثیرگذاری معلمان در تعلیم و تربیت کمرنگ تر شده و می بایست بازتعریف مجددی از نقش معلم در این عرصه داشت.

جمشید انصاری با بیان اینکه در دوره ای که معلم تنها عنصر تاثیرگذار بر دانش آموزان بود، خانواده ها برای تربیت فرزندان خود، آنان را به دست معلمان می سپردند، افزود: اما در عصر حاضر که شاهد بروز و ظهور تکنولوژی های جدید در عرصه فضای مجازی هستیم این نقش کمرنگ تر شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی اظهار کرد: 12 اردیبهشت ، قبل از انقلاب بمناسبت ترور معلمی به نام ابوالحسن خانعلی در سال 1340 و بعد از انقلاب به خاطر شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان «روز معلم» نام گذاری شده است

مقام عالی دولت در استان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه 40 درصد از کارکنان دولت، آموزش و پرورشی هستند. همچنین آحاد مردم نیز 12 سال از زندگی خود را در کنار این قشر سپری می‌کنند و آینده کشور بر اساس آموخته‌های آن‌ها در محیط ارزشمند مدرسه محقق می‌شود. از این‌رو، آموزش و پرورش و به تبع آن نقش شامخ معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

وی افزود: مشکلات سیستم آموزش وپرورش صرفا به مشکلات معیشتی معلمان محدود نمی شود و می بایست مطالبات عموم مردم از این نهاد نیز در نظر گرفته شود . این‌که دانش‌آموزان زنجانی در مقایسه با سایر استان‌ها، رتبه‌های برتر کنکور را کسب نمی‌کنند نیاز به بررسی و ارائه راه‌حل دارد. در واقع، دانشجویان و معلمان باید با تکیه بر مطالعه‌های جانبی و برای ارتقای کیفیت آموزشی، آسیب‌های موجود در محیط کار را شناسایی کنند؛ چراکه این مطالعه و آسیب‌شناسی برای ارتقای کارآیی نظام آموزش و پرورش مهم است.

انصاری خاطرنشان کرد: نمی‌توان از معلمان انتظار داشت که همه ابعاد شخصیتی کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر آموزه‌ها و رفتارهای خود قرار دهند و همه مسئولیت تربیت فرزندان را بر عهده بگیرند چراکه با گذشت زمان عناصر تاثیرگذار در شكل گیری شخصیت كودكان متعدد شده است و امروزه آنچه كه از شبكه های رادیویی و تلویزیونی به نمایش گذاشته می شود، تاثیر بیشتری در شكل گیری بخشی از شخصیت كودك دارد .

استاندار زنجان عشق و علاقه را دو عنصر ضروری در شغل شریف معلمی دانست و گفت : فقط در صورت داشتن عشق و علاقه می‌توان سختی‌های این شغل را تحمل کرد.

ارسال نظرات