مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شاهرود با بیان اینکه آمریکا با ادعایي بی اساس اقدام به غارت اموال بلوکه‌شده مردم ایران کرده است، گفت: از دولت می‌خواهیم با اتخاذ موضعی قاطع، نگذارد غارت اموال مردم ایران توسط آمریکا باب شود.
کد خبر: ۸۶۷۲۶۲۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با بیان اینکه آمریکا با ادعایي بی اساس اقدام به غارت اموال بلوکه‌شده مردم ایران کرده است، افزود: از دولت می‌خواهیم با اتخاذ موضعی قاطع، نگذارد غارت اموال مردم ایران توسط آمریکا باب شود.

وی افزود: این وضعیت به‌گونه‌ای است که امروز مبادلات تجاری ما به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و حتی کشورهای اروپایی نگران هستند و ضمانت اجرایی از آمریکا می‌خواهند که آن‌ها را به خاطر همکاری با ایران، جریمه نکند؛ این وضعیت بیانگر روحیه استکباری، زیاده‌خواهی، بدعهدی و عدم پایبندی آمریکا به توافقات است.

محمد جلیلی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا دست‌درازی به اموال ملت ایران است و با این بهانه می‌خواهند بابی را بگشایند که بتوانند اموال ما را غارت کنند. این ظلمی آشکار به ملت ایران است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید موضع قاطعی در مقابل اقدام اخیر آمریکا اتخاذ کند، گفت: اگر ما از موضع ضعف حرکت کنیم، آمریکایی‌ها جلوتر می‌آیند و زیاده‌خواهی‌های آمریکایی ها حدی ندارد. آنان می‌خواهند ملت ایران را تحقیر کنند.

جلیلی، با اشاره به نقض عهدهای مکرر آمریکا نسبت به برجام، گفت: اینکه بعد از ۳ ماه از اجرای برجام، مسئولان کشور به آمریکا بروند و خواهش و چانه‌زنی کنند که آمریکا به تعهداتش پایبند باشد، قابل قبول نیست؛ چراکه ما نباید برای اجرای برجام با آن‌ها گفت‌وگو کنیم، به‌طور طبیعی باید مسیر اجرای تعهدات طی شود.

وی اضافه کرد: اگر ضمانت‌های اجرایی لازم (همان‌طور که منتقدان دلسوز به این امر اشاره داشتند) لحاظ شده بود، امروز نمی‌بایست از آمریکا درخواست و گلایه کنیم که تعهدات خود را انجام دهد و چرا این کار را نمی‌کند، آمریکا اگر بداند دولت ما از موضوع قدرت با آن‌ها برخورد خواهد کرد، قطعاً نقض عهدهای خود را کنار خواهد گذاشت.

جلیلی بیان کرد: متأسفانه آمریکا چون انفعال دولت ما را در دفاع از حقوق ملتش مشاهده کرده، جسورتر شده و علاوه بر تحریم به سرقت اموال مردم ایران هم می‌پردازد و درحقیقت دزدی اموال ایران توسط آمریکا به خاطر انفعال صاحب‌خانه است.

وی تصریح کرد: دولت نباید زیر بار این اقدام آمریکا برود، چراکه اگر این روند باب شود، دیگر اموال مردم ما در خارج از کشور از دستبرد آمریکا در امان نخواهد بود و از دولت می‌خواهیم لااقل با اتخاذ موضعی قاطع، نگذارد غارت اموال مردم ایران توسط آمریکا باب شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود در پایان تأکید کرد: این اقدام آمریکا دزدی از اموال ایران است و هیچ‌گاه اعتماد به یک غارتگر کار عاقلانه‌ای نیست، این اقدام آمریکا نشان‌دهنده این است که این کشور خواهان تعامل و همکاری با ایران نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها