واکنش آذین به اظهارات دیروز عراقچی در گفت‌وگو با«بسیج»:

دولت باید در موضوع برجام تجدیدنظر کند

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: این اظهارات استفاده‎های ابزاری است که از برجام صورت می‌گیرد، قرار بود در برجام تحریم‎ها لغو شود که ما چنین چیزی را تاکنون مشاهده نکرده‎ایم.
کد خبر: ۸۶۷۲۵۱۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
حسین آذین عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش  به اظهارات سید عباس عراقچی مبنی بر اینکه برجام تنها موانع را برداشته و برای بهبود شرایط باید مسئولان مربوط تلاش کنند، اظهار داشت: اینکه گفته می‎شود رفع موانع، ما نمی‎دانیم تاکنون برجام چه موانعی را رفع کرده است؟

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه افزود: این اظهارات استفاده‎های ابزاری است که از برجام صورت می‌گیرد، قرار بود در برجام تحریم‎ها لغو شود که ما چنین چیزی را تاکنون مشاهده نکرده‎ایم.

آذین بیان کرد: آقایان دولتی قبل از برجام حل تمام مسائل کشور را به برجام ارجاع می‎دادند و اکنون بعد توافق که نتوانستند حقوق مردم را استیفا کنند، به حرف بزرگان عمل نکردند، تیم کارشناسی بهتر برای مذاکره همراه خود نبردند و منتقدین دلسوز را تخریب کردند، به این نقطه می‎رسند که چنین اظهاراتی را بیان می‎کنند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با اشاره به رفت‌وآمد مقامات اروپایی به کشور گفت: تمام تعهدات این مقامات با کشور فقط روی کاغذ است و تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته و در فضای بیرونی هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

آذین عنوان کرد: بی‎اعتمادی به امریکا در گذشته در قرارداد الجزایر با ایران نیز قابل‌مشاهده است که همین اتفاق افتاد که ما همه‌چیز دادیم و هیچ‌چیز نگرفتیم؛ اقدامات ما در برجام باید متناظر بود که با همه ادعایی که آقایان داشتند توافقی کردند که ما همه‌چیز خود را نقد دادیم و تعهدات طرف مقابل را هم باید نسیه دریافت کنیم که نه‌تنها این مطلب هم محقق نشد بلکه امروز عقب‎نشینی دولت در برخی مواضع موجب جری‌ترشان دشمن و تشدید تحریم‎ها و اعمال تحریم‎های جدید علیه کشور شد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت باید در این موضوع برجام تجدیدنظر کند و منافع ملی را بر منافع جناحی و حزبی ترجیح دهد و به مردم آدرس غلط ندهد همچنان که از این انفعال خارج شود و به این اعتقاد پیدا کند که این دشمن قابل‌اعتماد نیست، اگر این تفکر در دولت اصلاح نشود نمی‎تواند از حقوق ملی مردم دفاع کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار