خبرهای داغ:
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:
ماموریت یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن، رفع تصرف از کلیه املاک و اراضی و اموال منقول وغیر منقول و انجام اقدامات پیشگیرانه در همه این زمینه ها می باشد .
کد خبر: ۸۶۷۲۴۸۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن رسما کار خود را در استان اصفهان آغاز نمود .

در جلسه ای که با حضور حجت ا... غلامی مدیرکل راه وشهرسازی ، حسن رحیمی دادستان عمومی و انقلاب ودبیر شورای حفاظت از اراضی استان ، سرهنگ علی عباس نژاد فرماندهی یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن و تنی چند از مسئولین استان انجام شد سرهنگ علی میراحمدی به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان معرفی شد .

حسن رحیمی دادستان عمومی وانقلاب استان ودبیر شورای حفاظت از اراضی با اشاره به جایگاه تشکیل یگان حفاظت از اراضی گفت: این یگان دراجرای ماده 233 قانون برنامه پنجم توسعه تشکیل شده و متعاقب آن و براساس مبنای این ماده، دستورالعمل تشکیل این یگان تصویب وابلاغ شده که منبعد شاهد فعالیت این یگان در استان خواهیم بود .

وی با اشاره به ظرفیت قانونی بسیار بالای این یگان اظهار داشت: اقدام قانونی قبل از صدور حکم قضایی یک امر استثنایی است که حسب ضرورت ها این اختیار به این متولیان داده شده که بدون صدور حکم بتوانند راسا اقدام به قلع و قمع نمایند.

دادستان اصفهان انتظارات خود را از این یگان بیان داشت و اذعان داشت: صحت عملکرد به منظور ایجاد اعتماد ، گزارش دهی به موقع ، سرعت عملکرد وانجام اقدام لازم و مستند سازی دقیق در این امر بسیار حائز اهمیت است وجزو انتظارات ماست و لازم است اهتمام به مباحث آموزشی و فرهنگی و انجام اقدامات پیشگیرانه در دستور کار اولیه این یگان قرار گیرد .

حجت ا... غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن گفت: این دستورالعمل از طرف رییس ستاد کل نیروهای مسلح به وزیر راه وشهرسازی ابلاغ و بر این اساس معاون وزیر ومدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن در راستای حفظ حقوق بیت المال در اراضی دولتی موظف به تشکیل یگانها در ستاد وسایر استانها می باشند .

طبق دستورالعمل ابلاغ شده ماموریت این یگان رفع تصرف از کلیه املاک و اراضی و اموال منقول وغیر منقول و انجام اقدامات پیشگیرانه در همه این زمینه ها می باشد .

وی به مختصری از املاک ومستغلات اراضی استان اشاره کرد وگفت: 107 شهر در استان اصفهان طرحهای جامع مصوب دارد که حرایم آن مشخص شده و بر اساس این شهرها نزدیک به 491 هزار هکتار زمین در داخل حریم شهرها هست که عدد قابل توجهی است .

در کل کشور املاک ومستغلات یا متعلق به جهادکشاورزی است که متولی آن سازمان جنگلها و منابع طبیعی است یا متعلق به سازمان ملی زمین ومسکن است که در استان اصفهان از 491 هزار هکتار 150 هزار هکتار تحویل سازمان ملی زمین ومسکن و 109 هزار هکتار آن به نام منابع طبیعی و در دستورکار برای اخذ سند است و باید به سازمان ملی زمین ومسکن منتقل شود که از 491 هزار هکتار حدود 259 هزار هکتار زمین در شرایط فعلی باید مورد محافظت قرار گیرد. غلامی اظهار داشت: در سال گذشته 586 هزار متر مربع زمین در تصرف متصرفان بوده که رفع تصرف شده و خلع ید صورت گرفته و 136 هزار مترمربع در حال پیگیری است و در این زمینه 673 هزار مترمربع رای صادره موجود است که قطعیت پیدا نکرده و بیش از 3817 پرونده در محاکم قضایی موجود است که در دست رسیدگی است .

وی گفت: به موازات این موارد اراضی واملاک در بخش راه وحریم راه در سال گذشته 315 مورد و در سال 93 ، 571 مورد تجاوز به حریم وجود داشته ودر این راستا 330 مورد درسال 93 و 316 مورد در سال 94 اخطارهایی داده شده و مواردی که منجر به تخریب بعد از صدور دستورقضایی شده در سال 93 ، 115 مورد و در سال 94 ، 39 مورد بوده است.

مدیرکل راه وشهرسازی با توجه به حجم بالای مالکیت زمینهای دولتی در استان اصفهان تشکیل یگان حفاظت از اراضی را مهم دانست وگفت: این زمینها با توجه به موقعیت خاص و مرغوب، مورد طمع متجاوزین قرار دارند و این در حالی است که این زمینها در راستای توسعه آتی شهرها باید حفظ شوند و بدین منظور تشکیل یگان حفاظت از این اراضی حائز اهمیت و امید است با تشکیل این یگان کار مثبتی در راستای حفظ حقوق بیت المال انجام پذیرد .

سرهنگ علی عباس نژاد فرماندهی یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن نیزدر این زمینه گفت: این یگان در راستای ماده 233 قانون برنامه پنجم توسعه وبا تایید ودستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تشکیل شده که این یگانها ضمن اجازه مسلح بودن بحث ضابطیت را نیز دارا هستند .

سرهنگ عباس نژاد در ادامه بیان داشت: در راستای اجرای ماموریت یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین ومسکن این یگان ، یگانی است مسلح و ضابط قضایی که بر اساس امورات انتظامی پیش خواهد رفت و در بحث برخورد با متصرفین ومتخلفین با توجه به اختیارات قانونی برخورد و احکامی که تاکنون اجرایی نشده اند پیگیری وبه اجرا درخواهند آمد .

گفتنی است درپایان ابلاغ فرماندهی یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان به سرهنگ علی میراحمدی اعطا شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها