خبرهای داغ:
رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از حلقه‌گذاری جوجه‌های فلامینگو در خوریات آبادان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۲۴۶۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، سیداحمد موسوی‌آزاد اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی و پایش مکرر کلنی جوجه‌آور فلامینگوها در زمستان و بهار سال جاری در خوریات آبادان، در عملیاتی با حضور کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، تعداد 41 قطعه جوجه فلامینگو حلقه‌گذاری شده است.

وی افزود: در سرشماری انجام‌شده، 2685 قطعه فلامینگو در 11 کلنی لانه‌سازی، تخم‌گذاری و جوجه‌آوری کرده‌اند.

موسوی‌آزاد گفت: حلقه‌گذاری جهت شناسایی وضعیت زندگی پرندگان، مسیرهای مهاجرت، تنوع و بعد زیستگاهی، طول عمر و خطراتی که آنها را تهدید می‌کند، کاربرد دارد.

وی ادامه داد: فلامینگو پرنده‌ای با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده، با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی است. در پرواز‌ها پا‌ها و گردنش کشیده و قدری پایین‌تر از سطح بدن قرار می‌گیرد. بال‌هایش ترکیب زیبایی از رنگ‌های سرخ و سیاه نشان می‌دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان عنوان کرد: فلامینگو نابالغ قهوه‌ای مایل به خاکستری است. فلامینگو به آرامی راه می‌رود و در حالی که سر و منقار خود را در آب کم عمق فرو برده تغذیه می‌کند. فلامینگو از 90 سانتی‌متر تا 1.5 متر بلندی دارد. بیشتر فلامینگو‌ها حلزون و گیاهان آبی را می‌خورند. این پرندگان به صورت گله‌ای که به هزاران قطعه می‌رسد، زندگی می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها