فرمانده بسیج کارگری استان کرمان گفت : بزرگترین دستاوردهای این سازمان در سال 94 برگزاری کارگاه های هم اندیشی بین مدیران عرصه تولید ،اجرای جشنواره تجلیل از نخبگان کارگری و افزایش 70 درصدی ایجاد پایگاه های بسیج کارگری وحلقه ...
کد خبر: ۸۶۷۲۴۲۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، حسین باقری در هفته بسیج کارگری به تشریح اهم اقدامات این سازمان در سال ۹۴ پرداخت و گفت : از اقدامات شاخص وموثر سازمان بسیج کارگری استان کرمان  در سال ۹۴ برگزاری کارگاه هم اندیشی مدیران تولید وصنعت استان  در کارخانه های مختلف از جمله« پشم بافی آسیا وسیمان کرمان »،  برگزاری جشنواره تجلیل از نو آوری های بسیجیان کارگر ، حلقه های صالحین ونیز افزایش ۷۰ در صدی پایگاه های مقاومت بسیج می باشد.
فرمانده بسیج کارگری استان کرمان تصریح کرد : درزمینه هرکدام از اقدامات این سازمان مقدمات متعددی انجام شد که منجر به این خروجی گردید ؛ درخصوص افزایش ۷۰درصدی پایگاه های مقاومت باید گفت ؛ حدود ۸۰ کارخانه در سطح استان توسط سازمان به همراه حوزه های مقاومت به صورت جداگانه مورد سرکشی قرار گرفت و اهم برنامه های بسیج برای آنها تشریح گردید و در واقع این امر یعنی افزایش و توسعه به عنوان مهمترین اولویت کاری در سال ۹۴ در دستور کار سازمان بود.
وی بابیان  اینکه مهم ترین اثر بازدید ها شناخت چهره به چهره در کارخانجات بود، افزود : تعامل بین مدیران کارخانه وسازمان کارگری در یک  پروسه ۴ ماهه ابتدای سال ، منجر به افزایش ۷۰ درصدی پایگاه های مقاومت  گردید لذا امری بی سابقه از زمان تاسیس این سازمان محسوب می شود .
فرمانده بسیج کارگری استان کرمان به کلیدی ترین برنامه کارگری سال ۹۴ اشاره کرد و گفت : موفق ترین برنامه این سازمان در استان ، برگزاری کارگاه هم اندیشی مدیران تولید وصنعت در کارخانه سیمان کرمان بود که فکر و کار مقدماتی این طرح  تقریبا ۲ ماه به طول انجامید .
وی در خصوص نحوه برگزاری کارگاه هم اندیشی اذعان کرد : مدیرانی که برای حضوردراین کارگاه انتخاب شده بودند طی جلساتی چهره به چهره  توسط مسئول سازمان در کارخانجات توجیه گردیده ودر نهایت این کارگاه با حضور مدیران موثر برگزار شد  ،مدیران کارخانجات استان از اجرای این  کارگاه ابراز رضایت کرده ودر طول این نشست، اصحاب تولید  به انتقال تجارب ،بیان  مشکلات تولید وصنعت پرداختند.
باقری اذعان کرد :از نکات قابل توجه دربرگزاری این کارگاه  هم اندیشی حضورتولید کنند گان بود  لذا حضور یکی از خیاطان عمده شهر کرمان در جمع اصحاب تولید سبب شد؛ « این خیاط » که کار خود را با برند «ارس » معرفی کرد ، از اصحاب تولید بخواهد تا لباس کارگران خود را از این موسسه ، که سود آن به جیب افراد بی سرپرست خانوار می رود و زمینه خودباوری را برایشان به ارمغان میآرود ؛ خریداری نمایند که متعاقب آن بخش اعظم  این درخواست توسط  مدیران کارخانجات اجابت شد.
فرمانده بسیج کارگری اظهار کرد : از دیگر اقدامات شاخص این سازمان در سال ۹۴ برگزاری جشنواره تجلیل از نخبه های کارگری در عرصه تولید بود که تقریبا ۲ ماه شبانه روز برای برگزاری مفید این جشنواره برنامه ریزی گردید و در نهایت برای اولین بار،۳۵ نفر از برترین های کارگری در عرصه تولید وصنعت در یک جشنواره مجزا تجلیل شدند.
وی به نکات برجسته جشنواره کارگری که در اسفند ماه ۹۴ برگزار شده بود اشاره کرد و گفت :از نکات برجسته این جشنواره انتخاب ۳ نخبه برتر در صنایع کوچک و۳ نخبه برتر در صنایع بزرگ و متوسط از بین ۳۵ نفر به صورت ویژه بود تا به بیان طرح های خود که هم سو با اقتصاد مقاومتی نیزهست بپردازند تا این مراسم به صورت ویژه از صدا وسیمای استان نیز پخش شود .
باقری در پایان خاطر نشان کرد : این سازمان قبل از اجرای این برنامه ها از پتانسیل فکری واجرایی شورای راهبردی قشر که در راس آن ها مدیر کل بسیجی،  اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان جناب مهندس اسماعیلی می باشد نهایت بهره گیری را می نماید و اجرای این برنامه ها عمدتا با حضور موثر ایشان بوده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات