انجمن شعر نخل و دریا، با حضور چند تن از شاعران انقلابی استان بوشهر، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۶۷۲۳۷۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰





به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، انجمن شاعران انقلاب استان با عنوان انجمن نخل و دریا پیش از ظهر امروز، طی نشستی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر راه‌اندازی شد.

در ابتدای این نشست نصرالله شفیعی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن تبریک عید مبعث، اظهار داشت: مبعث، یادآور آزادی همه ملت‌های جهان از بند مستکبران، مشرکان و کافران و حرکت به‌سوی جامعه توحیدی و برافراشته شدن پرچم لا الله الا الله بر بام جهان است.

وی در ادامه به اهمیت نشست‌های ادبی و هنری اشاره کرد و آن را نیاز اساسی دانست و افزود: انجمن شاعران انقلابی، این فرصت را ایجاد می‌کند که با یک انسجام بیشتر، شاعران انقلابی گرد هم جمع شوند و در یک فضای بسیار ادیبانه همراه با نقد جدی و علمی، به خلق آثار و اشعار جدید و به نقد اشعار بپردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: هنر، مقوله‌ای است در فطرت و ذات انسان وجود دارد و قطعاً هر تصمیم و کار فرهنگی که با هنر آمیخته باشد، ماندگاری آن و اثر آن در جامعه بیشتر خواهد بود.

شفیعی، نشست‌های مقام معظم رهبری با شاعران در طول سال به مناسبت‌های مختلف را نشانه انس ایشان با شعر دانست و خاطرنشان کرد: این نشست‌ها باعث می‌شود شاعران ما با انگیزه قوی وارد این عرصه شوند و به اثرگذاری کار خود در جامعه اعتقاد کامل داشته باشند.

وی مواجهه شاعران انقلابی در رویارویی با دشمن در جنگ  فرهنگی را تنها راه مبارزه در عرصه فرهنگی دانست و تأکید کرد: با همان سلاحی که دشمن به مصاف با ما آمده، باید با همان سلاح به مبارزه برخیزیم و قطعاً هر جا شاعران و هنرمندان ما به‌طورجدی واردشده‌اند، توانسته‌اند گوی سبقت را بربایند؛ چون شخصیت آن‌ها و نوع نگاه آن‌ها به فطرت انسان‌ها سازگارتر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بابیان اینکه  فلسفه تأسیس این شورا، حفظ و برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی  است، به اهمیت شعر و شعار در برنامه‌های انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: شعارها و شعرهایی که در دوران انقلاب اسلامی تولید شد و مردم در راهپیمایی‌ها سر می‌دادند، امروز از سرمایه‌های انقلاب به شمار می‌رود و باید حفظ و نگهداری شود.

در این نشست حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری نژاد از شاعران هم استانی در تبیین انجمن شاعران انقلابی موسوم به انجمن نخل و دریا به بیان مطالبی در خصوص شعر و شاعری پرداخت و گفت: شعر در همه عرصه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و بزرگ‌ترین کار تبلیغی بر دوش شاعر است.

وی به مظلومیت شعر انقلابی در تاریخ ادبیات اشاره کرد و ظهور انقلاب اسلامی را یک اتفاق مهم در ادبیات فارسی برشمرد و آن باعث بیداری تاریخ ادبیات فارسی دانست.

در ادامه حجت‌الاسلام انصاری نژاد از شاعران خواست با جدیت بیشتر به سرودن اشعار انقلابی در جهت معرفی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و اهداف آن بپردازند.

انصاری نژاد تشکیل این انجمن را اقدامی مبارک در جهت ترویج شعر انقلابی و آیینی قلمداد کرد و استان بوشهر را در این زمینه، یکی از سرمایه‌های خوب شعری کشور معرفی نمود.

در پایان هم چند تن از شاعران به قرائت شعر خود پرداختند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها