خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: رسالت بزرگی که بر عهده دانشگاه بوده تربیت دانشجویانی است که از انقلاب اسلامی دفاع کنند.
کد خبر: ۸۶۷۲۲۹۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

جلسه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، مسئول مرکز بسیج دانشجویی شهر شیراز، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز و شورای این حوزه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در قالب طرح مسیر همدلی برگزار شد.

اسماعیل قزل سفلی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در این جلسه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: بسیج دانشجویی در موضوع اقتصاد مقاومتی سیاست های کاری را درپیش گرفته است که به حتم در این مسیر مجموعه دانشگاه نیز با ظرفیت های خود می تواند کمک کند.

وی با تقدیر و تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به دلیل حمایت های خود از مجموعه بسیج دانشجویی افزود: در مسیر همدلی که رهبری معظم برای ما تکلیف کردند باید تکلیفمان را به خوبی انجام دهیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، مطالبه گری از مسئولان در این خصوص را از جمله سیاست های کاری این مجموعه در سال جدید برشمرد و از اجرای طرح هفته های اقدام و عمل در دانشگاه های استان فارس خبر داد و تصریح کرد: باید در حوزه های گفتمان سازی، مطالبه گری، تبلیغ و ترویج ظرفیت های اقتصاد مقاومتی، گام برداریم.

قزل سفلی با تاکید بر نگاه تخصصی در موضوعات، خواستار مطالبه گری علمی و تخصصی شد و اضافه کرد: باید حیطه کاری و وظایف هرکدام از مسئولان را بدانیم و سپس مطالبات در چارچوب وظایف مقرر باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... مطالبه جنبش دانشجویی باید تخصصی باشد و این مهم را با جدیت و برنامه یزی دنبال شود تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بالقوه ای دارد و آمادگی داریم در این مسیر به مجموعه دانشگاه کمک کنیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه بر اخلاق مداری و رفتار شایسته تاکید و اضافه کرد: باید طوری رفتار کنیم که همه سلایق سیاسی، بسیج را از خود بدانند که در این راستا منزلت و جایگاه بسیج دانشجویی ایجاب کند که تشکل های دیگر آن را به عنوان برادر بزرگتر قبول کرده و دانشجویان نیز آن را به عنوان یک پناهگاه بپذیرند.

قزل سفلی با تاکید بر بستر سازی برای تضارب آرا و تفکر بین سلیقه های مختلف اضافه کرد: مناظره ها، کرسی های نظریه پردازی، تریبون های آزاد، کرسی های آزاداندیشی و ... به عقلانیت موجود در فضای دانشگاهی کمک می کند که در این راستا دانشگاه می تواند کمک کننده اصلی باشد.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی و مجموعه دانشگاه باید مرجعیت خود را در نگاه عمومی حفظ کنند ادامه داد: رسالت بزرگی که بر عهده دانشگاه بوده تربیت دانشجویانی است که از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دانشگاه، انسان سازی برای نسل های آینده است از این روهمه باید کمک کنیم تا این مهم تحقق یابد.

قزل سفلی با بیان اینکه شهید مطهری(ره) الگوی فکری ما باشد، بر آشنایی و مطالعه آثار این شهید بزگوار تاکید کرد و گفت: با وحدت قلوب در مسیر انقلاب اسلامی کار کنیم.

دکترحمزه صیدی سارویی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این جلسه با تاکید بر جاری و ساری شدن گفتمان بسیجی، هفته معلم را نشان از اخلاق مداری و انسان سازی دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان به عنوان مایه و دستمایه های اقتصاد مقاومتی است از این رو سیاست های خود را بر این بنا قرار داده ایم که در راستای همین سیاست حرکت کنیم.

وی با تاکید بر حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال افزود: حرکت های ما در راستای شعار سال است و تلاش می کنیم که شعار سال را در عمل به منصه ظهور برسانیم.

سارویی با بیان اینکه باید بر روی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرآبند کار کرد ادامه داد: راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه دانشجویان بسیجی مانند چتری هستند که سایر دانشجویان را پوشش می دهند اضافه کرد: دانشجویان بسیجی در درس، گفتار، منش و سایر اقدامات شایسته، باید سرآمد همگان باشند.

سارویی با تاکید بر اخلاق محوری، وظیفه شناسی و پاسخگوی مردم بودن گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که رابطه ها صمیمی و به هم نزدیک شوند چراکه رابطه های تقابلی موجب ضرر می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها