خبرهای داغ:
باید با مشارکت آحاد مردم به ویژه جوانان برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گام برداشت.
کد خبر: ۸۶۷۲۱۷۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نهادینه‌سازی سجایای اخلاقی از جمله ایثار، شهادت، فداکاری و گذشت همچنین اهدای خون در راه حفظ دین و میهن در دین مبین اسلام یکی از مهم‌ترین شاخصه های ارزشی، اخلاقی به شمار می‌رود به‌طوری که باید با همه توان و ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای شکل گرفتن این فرهنگ متعالی گام برداشته شود.

لازمه صیانت از میهن اسلامی در مقابل گزندها و تهدیدهای موجود از طرف متجاوزان و دشمنان، ایثار و فداکاری یک عده انسان آسمانی است که این مهم در همه کشورها به ویژه ایران اسلامی همواره در کانون توجه‌ قرار دارد به طوری‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مفاهیم فوق به معنای واقعی کلمه معنا، رنگ و بوی بیشتری پیدا کرده است و در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به این مفاهیم تا اندازه زیادی توجه می‌شود.

بعد از خیزش ملت بزرگ کشورمان در سال 1357 و پیروزی انقلاب و تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پیشگامی روحانیان و همراهی ملت غیور کشورمان، دست سایر کشورها از ثروت‌ها و منابع طبیعی و خدادادی کشورمان به معنای واقعی کلمه کوتاه شد تا جایی که برای عقده‌گشایی یا اینکه برای دست یافتن به اهداف شوم خود به توطئه‌های مختلف دست زدند.

تحمیل کردن هشت سال جنگ نابرابر به یک حکومت تازه‌ تاسیس و نوپا، رو در رو ایستادن ده‌ها کشور تا بن دندان مسلح در مقابل یک ملت و همچنین تلاش برای به خاک و خون کشیدن یک کشور اسلامی را به وضوح تمام جهانیان و مدعیان دروغین حقوق بشر شاهد بودند.

ولی ملت بزرگ، انقلابی و مقاوم ایران اسلامی با تکیه بر ذات اقدس الهی و ضمن توجه داشتن به رهنمودهای امام خمینی مقابل دشمنان خود ایستادگی کردند، تا جایی که حتی یک سانتی‌متر از خاک میهن در دست‌های آلوده به خون دشمن باقی نماند.

بنابراین برای دفاع از کیان ملی، ارزش‌های انقلاب و صیانت از دستاوردهای چندین ساله باید همواره روح مقاومت، پایداری و ایستادگی در ملت ما زنده بماند، به طوری که این موضوع فقط ایران اسلامی و ملت آن را شامل نمی‌شود.

همه ملل آزادیخواه جهان که خواستار آزادی و آزادگی هستند همواره باید از هر نظر آمادگی لازم را در خود ایجاد کنند.

آذربایجان غربی نیز به واسطه شرایط جغرافیایی متفاوت و مرزی بودن بیش از پیش در کانون حملات و تجاوزها بوده است، بنابراین مردم استان از جمله پیشتازان در دفاع از حریم ولایت و ایران اسلامی بوده‌اند، هر چند که نقش و تاثیرگذاری کشور ما در دفاع مقدس همواره مورد غفلت قرار گرفته‌ است.

استان ما نیز در طول سال به مناسبت‌های مختلف یا به صورت منظم براساس برنامه‌ریزی مدون نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف برای زنده نگه داشتن راه شهدای گلگون‌کفن و همین‌طور نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت اقدام می‌‌‌کند که در این ارتباط هر یک از سازمان‌ها به سهم خود برای ایفای نقش باید تلاش کنند.

ارسال نظرات