خبرهای داغ:
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خبر داد

شناسایی بیش از 17 هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از شناسایی 17 هزار و 643 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۲۱۷۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، کیومرث دانشجو اظهار داشت: طرح ساماندهی چاه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های سطحی از طرح‌های اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای بوده و شامل پروژه‌های متعدد از جمله دو پروژه اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب در سطح استان است.

وی اعتبار مصوب در راستای ساماندهی چاه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های سطحی را 646 هزار و 400 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: 172 هزار میلیون ریال اعتبار در این خصوص تخصیص داده شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اذعان داشت: یکی از این پروژه‌ها اکیپ گشت و بازرسی ارومیه و میاندوآب است که مبلغ قرارداد 23 هزار و 349 میلیون ریال بوده و اعتبار هزینه شده 17 هزار و 671 میلیون ریال که با 87 درصد پیشرفت داشته و 75 درصد پیشرفت ریالی داشته است.

این مسئول افزود: اکیپ گشت و بازرسی در سایر شهرستان‌ها که مبلغ قرارداد در این پروژه‌ها 31 هزار و 799 میلیون ریال و اعتبار هزینه شده 18 هزار و 860 میلیون ریال است که 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 59.3 درصد پیشرفت ریالی داشته است.

دانشجو اظهار داشت: با فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌های گشت و بازرسی، 17 هزار و 643 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان در سال گذشته شناسایی شده و بیشترین آمار شناسایی چاه‌های غیرمجاز مربوط به شهرستان ارومیه با 14 هزار و 138 حلقه و میاندوآب با 11 هزار و 399 حلقه چاه است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای به منظور جلوگیری از برداشت غیرمجاز از منابع آب و برخورد با متخلفان اقدامات متعددی را انجام داده است، اذعان کرد: این اقدامات شناسایی و اخذ حکم قضایی برای متخلفان و مالکین چاه‌های غیرمجاز شامل جرایم نقدی و جزایی، انسداد پر و مسلوب المنفعه نمودن بیش از 500 حلقه چاه غیرمجاز، برخورد قانونی با حفاران چاه‌های غیر مجاز و توقیف دستگاه‌های حفاری، شناسایی چاه‌های غیرمجاز برق‌دار استان به تفکیک نوع مصرف و تشکیل اکیپ ویژه قطع برق چاه‌های غیر مجاز برق‌دار متشکل از نمایندگان دو حوزه آب و برق در استان است.

وی افزود: در برخورد قانونی با حفاران چاه‌های غیرمجاز و توقیف دستگاه‌های حفاری 124 دستگاه توقیف و اقدامات قانونی لازم صورت گرفته است.

این مسئول گفت: اقدامات انجام یافته درخصوص لایروبی مسیر رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی شامل لایروبی و مسیر‌گشایی در قالب پروژه اتصال رودخانه زرینه‌رود به سیمینه‌رود و ادامه آن تا پیکره آبی دریاچه ارومیه به طول 25 کیلومتر، لایروبی و مسیرگشایی رودخانه سیمینه رود بطول 10 کیلو متر، لایروبی و مسیر‌گشایی رودخانه گدار مسیر مشترک با مهاباد چای به طول چهار کیلومتر، لایروبی و مسیر‌گشایی رودخانه روضه‌چای به طول هشت کیلومتر، لایروبی و ساماندهی رودخانه باراندوز به طول شش کیلومتر، لایروبی و مسیر‌گشایی رودخانه زولا‌چای به طول 12 کیلومتر، لایروبی انهار حوضه دریاچه ارومیه به طول 135.5 کیلومتر است.

دانشجو اظهار داشت: از دیگر اقدامات در این خصوص لایروبی مسیل‌های شهرستان چالدران به طول چهار کیلومتر، لایروبی مسیل روستای باغچه جوق به طول 2.2 کیلومتر، لایروبی مسیل بالقچی به طول چهار کیلومتر، لایروبی مسیل قودوق بوغان یک کیلومتر، لایروبی مسیل گلانیک شهرستان نوشین شهر به طول 1.2 کیلومتر، لایروبی درین قلعه بالانج- تولکان- تومتر و اوزوان ملک به طول 4.5 کیلومتر است.

وی بیان کرد: برنامه‌ها و اعتبارات مربوط به شرکت در سال جاری درخصوص لایروبی مسیر رودخانه‌ها ابلاغ نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار