عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی خودشیفتگی استعمارگران غربی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی خودشیفتگی استعمارگران غربی را بیش از پیش تقویت می کند، موضع گیری روحانی در مقابل رهبر راهی برای جذب اقشار مخالف ولایت فقیه می باشد. ...
کد خبر: ۸۶۷۲۱۷۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی ، در ارتباط با موضع گیری روحانی علیه سخنان رهبری در خصوص زبان انگلیسی گفت :در فلسفه مردم سالاری ایران بحثی را تحت عنوان نحوه رویارویی ایرانی ها با غربی ها داریم سه گروه مختلف در رابطه با این ارتباط وجود دارد.
وی افزود: گروه اول غرب را به عنوان  یک واحد فرهنگ می دانند و اعتقاد دارند که چون ایرانیان از لحاظ فرهنگی غنی تر از غرب هستند نباید زیر سلطه غرب برویم و فرهنگ آن ها را بپذیریم اشخاص مختلفی در ایران از قبیل شهید آوینی ،مددی و شهید مطهری به این نوع اعتقاد پایبند هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: گروه دوم اعتقاد به تعامل دارند و معتقد هستند که غرب به عنوان یک واحد فرهنگی و جغرافیایی حضور دارد باید برخوردی تعاملی داشته باشیم چرا که در قالب مدرنیته مادی و مدرنیته عقلی با ما برخورد دارد.
بخشایش اردستانی بیان کرد: این غول مدرنیته مالی بخشی از زندگی ما را روزانه به خود اختصاص می دهد به عنوان مثال استفاده از تلفن ، وسایل خانه و هواپیما مظاهر غربی است.
وی تصریح کرد: مدرنیت عقلی به معنی خرد انتخابی و انتقادی می باشد که متاسفانه ما از خرد انتقادی سودی نمی جوییم و بیشتر از مظاهر مدرنیت مادی استفاده می کنیم این عده معتقد هستند که باید با غرب تعامل داشت یک سری امکانت را بدهیم و در مقابل امتیازاتی دریافت کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در اعتقادی دیگر بیان می شود که ما باید در فرهنگ غربی مضمحل شویم چرا که آن ها از لحاظ تکنیک از ما برتر هستند پس از لحاظ فرهنگی هم در جایگاه بالاتری قرار دارند و این امر آرزوی دیرینه غرب می باشد.
بخشایش اردستانی اظهار داشت: غرب برای رسیدن به این هدف از ابزار هایی از قبیل زبان انگلیسی استفاده کرده، اگر غرب را به عنوان یک واحد فرهنگی در نظر بگیریم در می یابیم که با استفاده از زبان انگلیسی که نشات گرفته از فرهنگ می باشد و در ادامه با ارائه فیلم های هالیوودی سبک زندگی مردم ایران را از دوره ابتدایی تغییر دهند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بر این عقیده هستند که باید با فرهنگ غربی رویارویی داشت و غرب را به عنوان یک واحد فرهنگی نپذیریم چرا که غربی ها به دنبال اضمحلال فرهنگی ایرانی اسلامی ما می باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: رهبر انقلاب بر این مسئله تاکید دارند که خودشیفتگی در جامعه و یا مدارس وجود نداشته باشد که فقط انگلیسی را زبان علم قلمداد کنند چرا که همه هدف استکبار غربی همین است اما رئیس جمهور  رفتار تعامل گرایانه با آمریکا را می پذیرند.
بخشایش اردستانی تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم که روحانی در سخنان اخیر خود چندین بار نسبت به سخنان رهبری موضع گرفته است و به سخنان ایشان اعتراض می کنند در واقع می خواهند با این اقدام کمبودهای بدنه اجتماعی خود را جبران کند.
وی توضیح داد: علت دیگر هم این است که روحانی رهبر انقلاب را مظهر حاکمیت می داند تصور می کند مردم به رهبری با دیدگاه ظالمانه نگاه می کنند و می خواهد وانمود کند که با رهبری تقابل کند و بخش هایی از جامعه را جذب خود کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: این اقدامات از سوی رئیس جمهور یک کشور اسلامی نسبت به رهبر درست نمی باشد و چهره خوشایندی را از او به نمایش نمی گذارد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات