خطیب جمعه کرمان گفت: هر هزینه ای که در آموزش و پرورش انجام بدیم در اصل سرمایه گذاری می باشد، اعلام کرد: ساخت مدرسه بدون توجه به محتوا مثل این است که مسجد بسازیم ولی امام جماعت و نماز نداشته باشد. ...
کد خبر: ۸۶۷۲۱۶۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،   حجت الاسلام”محمد قاسمی زاده” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی امام علی علیه السلام کرمان اظهار داشت: خداوند می فرماید: "آنچه را که پیامبر به شما امر می کند آن را انجام دهید و غنیمت بشمارید و آن چیزی را که پیامبر شما را نهی می کند به دستور خداوند  آن را  انجام ندهید .”
وی با بیان سخنی از امام صادق (ع) که فرمودند: "خداوند متعال به هیچ پیامبری چیزی عطا نکرده مگر اینکه مثل آن را به پیامبر اکرم(ص)  داده است.” ابراز داشت: همه خوبی ها و نیکی ها در پیامبر ما وجود دارد ”
خطیب جمعه کرمان با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) که می فرماید: "من مامور شدم با مردم مدارا کنم و در تبلیغ رسالت و نبوت هم مامور به مدارا بودم .” تشریح کرد: مدارا به معنای زیر پا گذاشتن حکم خدا و قانون و مقررات نیست بلکه مفهوم آن این است که با خلق و خو و فرهنگ مردم باید کنار آمد.
وی ادامه داد: مدارا یعنی وقتی انسان ملاحظه مردم را کرد و آرام آرام در اعماق قلب آن ها نفوذ کند تا آن فرهنگ غلط آن ها را اصلاح کند و با مدارا به واقعیت و حقیقت دین آن ها را هدایت کند.
این مقام مسئول با اظهار اینکه تفاوت میان سازشکاری و مدارا بسیار کم است، تصریح کرد: سازشکاری یعنی حکم خدا را زیر پا بگذاریم و مدارا یعنی حکم خدا را با صبر اجرا نماییم.
قاسمی زاده با اعلام اینکه مدارا کردن در همه صحنه ها یک اصل کاملا مهم است ، عنوان کرد: مدارا سه بخش دارد ، بخش اول این است که انسان در قوانین و احکام صادره از سوی خدا انسان مدارا نماید ، بخش دوم مدارا در اجرای قوانین و بخش سوم مدارا کردن در تعلیم و تربیت مردم است .
وی با بیان آیه ۲۷ سوره فتح که می فرماید  اشداء علی الکفار رحماء  بینهم ، خاطر نشان کرد: در درون باید با یکدیگر مهربان باشیم ولی در برخورد با کافران باید شدید ترین برخورد را داشته باشیم.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمعه معلمان تاکید کرد: زمانی که ما محکم و قاطع در مقابل دشمن صحبت کنیم آنها خیال نمی کنند با یک موضوع هسته ای دیگر می توانند هر چیزی را به مردم ایران تحمیل کنند .
قاسمی زاده  خطیب جمعه کرمان در آغاز خطبه دوم گفت: در هر جامعه و نظامی به خصوص در جوامع اسلامی سه پایه اساسی اقتصاد ، علم و فرهنگ و دین و ایمان وجود دارد.
وی تصریح کرد: تسلط کامل اسلام به موضوعات مختلف باعث شده است که دشمنان در مقابل دین ما و اعتقادات ما یک موضع گیری ویژه ای بکنند  لذا هم اقتصاد را و هم دین و فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده اند .
امام جمعه موقت کرمان تشریح کرد: در اقتصاد کاری کرده اند که ما وابسته به نفت بشویم ومنابع خودمان را  استخراج نماییم و آن را  بفروشیم و خرج خودمان بکنیم ؛ ولی آن ها کالا تولید میکنند و کالای خود را می فروشند.
قاسمی زاده خاطر نشان کرد:  در دانش و فرهنگ و دین نیز این چنین است و  دشمن به شدت دارد بر روی آن ها کار می کند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان اظهار داشت: ما دوتا بال در آموزش و پرورش داریم ؛ بال آموزش که علم و معلومات فراوان را شامل می شود و بال پرورش  که همان تربیت فرزندان ما می باشد که گاهی پرورش طبق احادیث افضل بر علم می باشد.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به آسیب های فضای مجازی در میان کودکان ابراز داشت: ما در شرایطی قرار داریم که دشمن با ابزار مختلف وارد کار شده است و هرکاری هم که دلش می خواهد انجام می دهد.
وی تاکید کرد: خروجی آموزش و پرورش با کسی باشد که هم بداند از چه کشوری است و هم هویت خود را بشناسد ، و هم عزت دینی داشته باشد و بداد در برابر اینها چه باید انجام دهد.
قاسمی زاده با اعلام اینکه ریشه ای آموزش و پرورش از غرب آمده است و ما تنها تغییراتی در ظاهر آن انجام داده ایم ، اظهار داشت: امروز ما باید آموزش و پرورش اسلامی را ایجاد کنیم و ارزش های خود را با آن ترویج کنیم.
وی با بیان که هر هزینه ای که در آموزش و پرورش انجام بدیم در اصل سرمایه گذاری می باشد، اعلام کرد: ساخت مدرسه بدون توجه به محتوا مثل این است که مسجد بسازیم ولی امام جماعت و نماز نداشته باشد.
خطیب جمعه کرمان با تشکر از نامه رییس سازمان صدا و سیما در اعلام آمادگی در خصوص توصیه های مقام معظم رهبری اظهار داشت: از همه دستگاه هایی که رهبری مورد خطابشان قرار دادند به خصوص دولت و وزارت خانه های آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار می رود که همین روحیه رییس صدا و سیما را داشته باشند و با بسیج امکانات سخنان رهبری را عملیاتی نمایند.
قاسمی زاده با اشاره به روز پاسدار گفت: سپاه یکی از عنایات بزرگ خدا به نظام اسلامی و مردم دنیا است که از دل مردم بیرون آمده است تا دستاوردهای انقلاب را حفظ کند.
وی ادامه داد: امروز انقلاب به خارج صادر شده است و سپاه وظیفه دارد از ارزش های آن در سراسر جهان حفاظت کند و بر همین اساس سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در عراق و سوریه حضور دارد.
خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه سپاه امروز هم به دولت کمک می کند و هم در برقراری امنیت داخل و خارج از مرز های کشور پیش قدم است، تاکید کرد: امروز آبادانی ها و  کارهای عمرانی داخل استان به وسیله قرارگاه های سازندگی سپاه صورت می گیرد.
قاسمی زاده ابراز داشت: وظیفه دیگر سپاه  دشمن شناسی و رصد دشمن در مناطق مختلف است که  در انجام این وظیفه نیز بسیار موفق بوده اند.

ارسال نظرات