دانش‌آموزان باید از امثال شهید شهریاری الگو بگیرند.
کد خبر: ۸۶۷۲۱۳۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار سلطانیه در مراسم «سپاس ای معلم» که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، گفت: شهید مطهری در واقع یکی از معلمان راستین تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده است.

پرویز خالقی با بیان اینکه روز جهانی معلم در اواسط مهرماه هر سال برگزار می‌شود، افزود: این تاریخ در ایران همزمان با سالروز شهادت استاد و معلم راستین انقلاب شهید مطهری است.

فرماندار سلطانیه اظهار کرد:هفته معلم فرصتی بسیار خوب برای تجلیل از زحمات و مقام معلم در ایران است.

خالقی با تأکید بر اینکه در این فرصت‌ها باید از مقام معلم تجلیل شود، ابراز کرد: برگزاری مراسم تجلیل به صورت مداوم در طول ایام سال، می‌تواند باعث نمایان شدن ارزش راستین معلم شود.

وی ادامه داد: خداوند در نخستین کلام خود با رسول اکرم اسلام، ایشان را به خواندن دعوت می‌کند که بیانگر اهمیت بالای سواد است.

فرماندار سلطانیه با تأکید به اینکه امام خمینی(ره) معلمی را شغل انبیاء دانسته است، بیان کرد: معلمان با تلاش و اندیشه خود یکی از معیارهای اصلی رشد و توسعه جامعه هستند.

خالقی افزود: از بزرگترین هدایایی که به معلمان می‌توان اعطا کرد، سعی و تلاش برای کسب موفقیت‌ها در زندگی و جامعه است.

وی ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به شهید مجید شهریاری و ... اشاره کرد که از همین مدارس برخواسته و سرنوشت کشور خود را به نیکی رقم زده‌اند.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه استان زنجان خواستگاه بزرگان عرصه علم و دانش است، گفت: روند آموزش صحیح علم و دانش باعث پیشرفت روزافزون جامعه ایرانی اسلامی و همچنین بالندگی ایران اسلامی خواهد شد.

خالقی تصریح کرد: اتخاذ روند صحیح آموزش و تعلیم علم و دین باید به صورتی انجام شود که عزت نفس معلمان نیز در این راه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این روش باید در مسیر تعلیم علم به دانش‌آموزان انتقال پیدا کند، اظهار کرد: این امر باید باعث شود تا در دانش‌آموزان نیز عزت نفس و مناعت طبع به عنوان یکی از ضروریات تلقی شود.

فرماندار سلطانیه با تأکید بر اینکه امر تربیت بر آموزش مقدم است، بیان کرد: تربیت در آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد تا از رشد رفتار محور دانش‌آموز جلوگیری شود.

خالقی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سرنوشت‌سازان آینده ایران هستند، ابراز کرد: باید الگوگیری دانش‌آموزان از امثال شهید شهریاری توسط آموزش و پرورش بیش از پیش در مدارس تعلیم داده شود تا افزون بر الگوگیری، به ایرانی بودن خود نیز افتخار کنند.

ارسال نظرات