محمود کریمی بیرانوند گفت: شاید آقای زنگنه مطلبی را که مطرح کردند برای این است که سیگنالی به بازار نفت بدهند تا سطح تولیدمان افزایش پیدا بکند و اینکه آقای جوادی هم سطح صادرات 2.2 اعلام داشتند شاید سیاست خاص وزارت نفتی وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۷۲۱۳۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

محمود کریمی بیرانوند کارشناس مسائل نفت و گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه آقای زنگنه میزان صادرات نفت و میعانات گازی در ماه جاری را به میزان 2.4 میلیون بشکه در روز اعلام کردند گفت: آقای جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که  میانگین صادرات نفت خام ایران به روزانه دو میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسیده است، ایران الان می‎خواهد به طرح فریز نفتی بپیوندد.

وی در ادامه بیان داشت: در  طرح فریز نفتی، قصد بر این است تا میزان نفت را از یک حد مشخص بالاتر نبرند و در این میزان مقداری فریز و ثابت شود در شرایطی که عرضه بیشتر از تقاضا شده است و زمانی‌که عرضه بیش از تقاضا باعث می‎شود قیمت نفت کاهش پیدا کند.

کریمی با بیان اینکه ایران بیان داشته در طرح فریز نفتی شرکت نمی کند مگر اینکه سطح تولید  نفتی به قبل از تحریم برسد افزود: مسوولان ایران در ادعایی مطرح نمودند برای اینکه سهم خود را  در بازار جهانی نفت پیدا کنند به طرح فریز نفتی نمی‎پیوندد به همین علت نشست قبلی اوپک برگزار نشد و به شکست خورد از آنجایی که ایران شرکت نکرد در این راستا عربستان هم نتوانست فریز نفتی را عملیاتی کند.

کریمی خاطر نشان کرد:  اینکه آقای زنگنه مطرح کردند که به 2.4 میلیون بشکه در روز رسیده ایم پس صادرات نفتی به قبل از تحریم برگشته و توانسته‎ایم سطح مان را از بازار بدست آوردیم حالا حاضریم به فریز نفتی بپیوندیم اینکه به این سرعت به 2.4 رسیده باشیم بعید است و از دید کارشناسی  نیز بعید است.

وی در خاتمه افزود: شاید آقای زنگنه مطلبی را که مطرح کردند برای این است که سیگنالی به بازار نفت بدهند تا سطح تولیدمان افزایش پیدا بکند و اینکه آقای جوادی هم  سطح صادرات  2.2 اعلام داشتند شاید سیاست خاص وزارت نفتی وجود داشته باشد. 

ارسال نظرات