قتل تبعه ایرانی در هرات توسط افراد مسلح ناشناس

شب گذشته گروه‌های مسلح در هرات یک تبعه ایرانی را به قتل رساندند.
کد خبر: ۸۶۷۲۱۰۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، جولان افراد مسلح ناشناس در هرات و پدیده ترور در این شهر زندگی را به کام مردم تلخ کرده‌ است.

نگرانی‌ها از افزایش این ناامنی‌ها به ذره ذره وجود مردم ولایت هرات رخنه کرده‌ است.

تروریست‌های مسلح به راحتی در مقابل دیدگان عموم بسیاری از افراد و شخصیت‌های مورد نظرشان را به گلوله می‌بندند و خیلی راحت‌تر از آن از محل رویداد متواری می‌شوند.

افزایش ناامنی در هرات و ادامه سریال ترورها در این شهر پلیس و سایر نیروهای دفاعی و امنیتی را به خیابان‌ها کشانده‌ است، تا شاید بتوانند عاملان ترور را شناسایی و یا دستگیر کنند.

با این همه تمهیدات امنیتی اما هنوز افراد مسلحی که عامل ایجاد وحشت در بین ساکنین هرات شده‌اند، قربانیانشان را مورد هدف قرار می‌دهند و به مخفیگاه امنشان پناه می‌برند.

شامگاه روز گذشته تروریست‌های مسلح که اکنون به کابوس هراتی‌ها مبدل شده‌اند در چند متری ساختمان استانداری و در ملاعام فردی را به گلوله بستند و به زندگی‌اش پایان دادند.

مسئولان دولتی، از مقتول به عنوان یکی از ساکنان هرات نام بردند که از شهروندان «تورغندی» است و در هرات مغازه‌دار است.

اما لحظاتی قبل و پس از کامل شدن اطلاعات پلیس مشخص شد که فرد کشته شده از اتباع جمهوری اسلامی ایران است که در شهر هرات توسط مردان مسلح ناشناس به قتل رسیده‌است.

پلیس هرات گفت: این فرد «شاهرخ» نام دارد و مدت 15 سال است که در کار مبارزه با مواد مخدر با وزارت کشور افغانستان همکاری داشته‌است.

این مقام پلیس هرات گفت: به کمک «شاهرخ» نیروهای مبارزه با مواد مخدر موفق شده‌اند ده‌ها باند مافیایی مواد مخدر را شناسایی و متلاشی کنند.

پلیس هرات از اعلام نام خانوادگی وی اظهار بی‌اطلاعی کرد اما گفت: تاکنون مشخص نشده «شاهرخ» چگونه این همه مدت در افغانستان زندگی کرده‌است.

پلیس، در حالیکه از آغاز تحقیقات برای شناسایی و بازداشت عاملان این حمله تروریستی خبر داده، گفته‌ است: 3 تن از نیروهای امنیتی به اتهام غفلت و سهل‌انگاری در وظیفه توسط پلیس دستگیرشده‌اند.

در همین حال برخی از منابع که از افشای نامشان خودداری کردند، گفتند: برای ترور این تبعه جمهوری اسلامی ایران که همکار پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان بوده‌، مبالغ هنگفت پولی به مصرف رسیده‌است.

مسئولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز در خصوص حضور و فعالیت فردی با نام «شاهرخ» در هرات اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

ارسال نظرات