کارشناس مسایل سیاسی در گفت‌وگو با «بسیج»:
اقراریان گفت: بحث زندگی قبل از برجام و بعدازآن همه حاشیه‎هایی است که تیم عملیات روانی دولت تلاش می‎کند تا آن را به جامعه تزریق کند کما اینکه زمانی مردم می‎توانند نسبت به مسئله برجام سنجش دقیقی داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۷۲۰۶۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
مهدی اقراریان کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‎جمهور مبنی بر تفاوت زندگی و دنیای پیش و پس از برجام اظهار داشت: مشخصا قرار بود در موضوع برجام تمام تحریم‎ها علیه ایران لغو شده، تحریم جدیدی علیه ایران صادر نشود که این اتفاق  نیفتاده؛ یعنی نه‌تنها تحریم‎ها لغو نشده بلکه امریکایی‎ها تحریم‎های جدیدی را به بهانه‎های مختلف وضع کرده و در دستور کار خود قرار داده‎اند.

اقراریان با بیان اینکه آقای روحانی بابیان این‌گونه اظهارات دلایلی فراتر از موضوع برجام را دنبال می‎کند گفت: دولت پیش‎بینی که در مورد برجام داشت به نتیجه نرسیده، حال راهبردی را که در سال پایانی عمر دولت آقای روحانی مواجه هستیم این است که تلاش می‎کند از دستاوردهای غیرواقعی و انتزاعی و موهومی به‌عنوان دستاوردهای برجام نام ببرد و آن را مطرح کند.

اقراریان تصریح کرد: بحث زندگی قبل از برجام و بعد از آن همه حاشیه‎هایی است که تیم عملیات روانی دولت تلاش می‎کند تا آن را به جامعه تزریق کند.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه زمانی مردم می‎توانند نسبت به مسئله برجام سنجش دقیقی داشته باشند که این اتفاق در عرصه زندگی و سفره‎های معیشتی مردم دیده شود گفت: تیم عملیات روانی دولت تلاش می‎کند تا جامعه را از مطالبات برجام منحرف کند و طرح موضوعاتی چون سخنان رئیس‏‎جمهور فرانسه مبنی بر احتمال حمله نظامی به ایران نشان‎دهنده یک سناریوی کلی است تا افکار عمومی را از موضوع برجام منحرف کند.

اقراریان با اشاره به اظهارات حجاریان در گفت‌وگو با ویژه‌نامه روزنامه ایران مبنی بر طرح مجلس جدید تحت عنوان گمجلس برجام و نابرجام" گفت: دولت تلاش می‎کند تا یک دوقطبی سازی غیرواقعی در مسئله برجام را به تصویر بکشد، یعنی یک عده موافق برجام و عده‎ای دیگر مخالف آن ایجاد کند، علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری اشاره کردند که موضوع برجام نباید باعث شکاف در جامعه شود.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره چرایی این اقدام دولت گفت: علت این است که دولت عدم تحقق دستاوردهای لازم و شکست دیپلماتیک خود را با استفاده از عملیات روانی و حاشیه‎سازی تحت پوشش قرار دهد تا بتواند سال منتهی به انتخابات را مدیریت کند.
ارسال نظرات