آتش سوزی گسترده در جنگل های کانادا همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی شده است به ۲ برابر افزایش یابد تولید نفت کانادا هم با روزانه یک میلیون بشکه کاهش به دامنه رشد قیمت نفت افزوده است، اما این افزایش تا کجا پیش خواهد رفت؟
کد خبر: ۸۶۷۲۰۵۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از اسوشیتد‌پرس،‌طی روزهای گذشته بخش وسیعی از کانادا درگیر آتش‌سوزی جنگل‌های این کشور شده است. مقامات کانادایی اعلام کردند تاکنون ده‌ها هزار نفر از مردم ساکن مناطق تحت تاثیر آتش‌سوزی تخلیه شده‌اند.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، دولت کانادا از احتمال گسترش شدید آتش‌سوزی در این کشور خبرداده‌اند.

این آتش‌سوزی در یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان رخ داده. منابع کانادایی اعلام کردند که این احتمال وجود دارد تا پایان روز شنبه حجم آتش‌سوزی در کانادا دوبرابر شود.

این آتش‌سوزی باعث شده است که تولید نفت کانادا به شدت کاهش یافته و به حدود سه چهارم قبل برسد.

این آتش‌سوزی به میدان نفتی آلبرتا هم کشیده شده است که این میدان پس از دو میدان نفتی در عربستان سعودی و ونزوئلا سومین میدان نفتی بزرگ جهان محسوب می‌شد.

مقامات محلی اعلام کرده‌اند که بیش از 100 هزار هکتار از خاک کانادا و ایالت آلبرتای این کشور درگیر آتش‌سوزی است و تخلیه ساکنین شهرهای اطراف آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

مقامات محلی منطقه آتش‌سوزی اعلام کرده‌اند که این منطقه به دلیل فقدان باران در کنار دمای شدید هوا امکان آتش‌سوزی را پیدا کرده است و تقریباً هیچ چیز جز باران نمی‌تواند این آتش‌سوزی را مهار کند.

منابع محلی از احتمال 40 درصدی بارش باران در روز شنبه در مناطق آتش‌سوزی خبردادند.

این آتش‌سوزی باعث شده است که تقریباً تمام فعالیت‌های نفتی در اطراف آلربتا متوقف شده و شرکت‌های کانادایی فعالیت خود را در این منطقه متوقف کنند.

طی روز گذشته نیز قیمت نفت که به زیر 45 دلار رفته بود به روند نزولی چند روز گذشته خود پایان داد و با حدود یک دلار افزایش به 45.37 دلار در هر بشکه رسید که یکی از دلایل اصلی این مسئله همین آتش‌سوزی در ایالت آلبرتا و کاهش تولید نفت کانادا بوده است.

نفت زست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در آخرین مبادلات صورت گرفته در بازار جهانی به بالای 44.36 دلار در هر بشکه رسید.

مقامات محلی کانادا اعلام کردند که روند تخلیه ساکنین آلبرتا همچنان ادامه دارد و تاکنون شهرهای زیادی قربانی این آتش‌سوزی شده و به کلی از بین رفته‌اند.

تنها در چند روز این آتش‌سوزی بزرگ به کمک باد، افزایش دما و کاهش رطوبت از حدود 75 کیلومتر مربع به 1000 کیلومتر مربع گسترش یافته است.

این آتش‌سوزی به قدری شدید است که دود حاصل از این آتش‌سوزی آسمان ایالت‌های مجاور آلبرتا را نیز تیره کرده و مقامات این ایالت‌ها نیز شرایط آب و هوایی اضطراری را اعلام کردند.

به گفته گرگ پاردی کارشناس موسسه آربی‌سی کپیتال مارکت براساس اعلام شرکت‌های نفتی حدود یک میلیون بشکه از تولید نفت شل کانادا به دلیل این آتش‌سوزی کاهش یافته است.

ارسال نظرات