بسیج سازندگی مصداق کامل اقدام جهادی و تحقق اقتصادمقاومتی با هدف سازندگی، عمران و آبادانی كشور با نگاه به مناطق محروم اقدامات در خور تحسینی را تا به امروز به منصه ظهور رسانده و در هیاهوی دعواهای سیاسی هنوز به فكر محرومین و مستضعفین است.
کد خبر: ۸۶۷۲۰۲۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، نهاد انقلابی جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی در 27 خرداد سال 1358 تشکیل شد تا مرهمی باشد برای مردمی که در دورترین نقاط زندگی می‌کنند و آنان که در اوج محرومییت به سر می‌برند.

واژه محرومیت که برای مردم این مرز و بوم در دوران ستم شاهی بیگانه نبود و ان را با تمام وجود خود لمس می‌کردند، اما انقلاب اسلامی جرقه‌ای شد تا مظلومین و فقرا به آینده امیدوار باشند و چشم به الطاف مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

مسئولینی که خود بیشتر از قشری بودند که نسبت به محرومیت ملت بیگانه نبودند، رهبر کبیر انقلاب اسلامی مدبرانه اولویت را بر رفع محرومیت‌زدایی و سازندگی بنا نهاد از این‌رو بود که نطفه جهاد سازندگی در انقلاب بسته شد، در بستر انقلاب رشد كرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید.

دست پرتوان جهادگرانی که بی‌وقفه، بی‌منت و بدون چشم داشتی بذر انقلاب را در دل محرومترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه كاشتند؛ جهاد گران گمنام و بی‌نشان در عرصه‌های تولید و نبرد تلاش كردند و شجاعانه در سخت‌ترین شرایط، بزرگترین موانع را از سر راه انقلاب اسلامی برداشتند.

سنگر سازان بی‌سنگری که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی رزیم بعث عراق علیه ایران نیز خوش درخشیدند و سهم خود را به ملت ایران ادا کردند،

جهاد در جنگ حضور مهندسی داشت و با ساخت پل، سنگر، خاکریز و جاده در مناطق مختلف باعث پیشرفت سربازان در جنگ می‌شد که در این زمینه می‌توان به احداث پل بعثت بر رودخانه اروند اشاره کرد. جهاد در جنگ یک قرارگاه مرکزی و ۵ قرارگاه محور عملیاتی شامل قرارگاه کربلا، نوح، نجف، حمزه سیدالشهدا، رمضان داشت همچنین از ۶ تیپ مهندسی سه گردانه در مناطق جنگی مانند تیپهای مهندسی استان فارس، اصفهان، کرمان و سمنان تشکیل می‌شد ضمن اینکه ۴۵ گردان مستقل نیز از استانهای مختلف فعالیت مهندسی داشتند. از جهادگران در جنگ ۱،۱۰۰ نفر شهید، ۲۲،۰۰۰ نفر جانباز و بیش از ۸۰۰ نفر اسیر شدند.

در نهایت در سال 1362 به دلیل خدمات درخور توجهی که این نهاد انقلابی و مردمی از خود نشان داد از سوی مجلس شورای اسلامی قانون تشکیل جهادسازندگی تصویب شد، رفته رفته بر بار مسئولیت‌های جهادسازندگی افزوده می‌شد ولی نیروهای انقلابی در این نهاد هر روز پر شورتر از گذشته فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند.

اما در سال 1379 بود که در دوران دولت اصلاحات طرح ادغام دو وزارتخانه به منظور تجمیع وظایف و اصلاح ساختاربخشی از تشکیلات دولت تصویب شد و دو سازمان جهادسازندگی و کشاورزی در یک سازمان به نام جهادکشاورزی ادغام پیدا کرد.

اما رفع دغدغه‌های محرومین از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دور نماند و در همان سال 1379 فرمان تاسیس بسیج سازندگی را صادر کردند.

بسیج سازندگی مصداق کامل اقدام جهادی و تحقق اقتصادمقاومتی با هدف سازندگی، عمران و آبادانی كشور با نگاه به مناطق محروم اقدامات در خور تحسینی را تا به امروز به منصه ظهور رسانده است و در هیاهوی دعواهای سیاسی هنوز به فكر محرومین و مستضعفین است.

نهاد انقلابی و مردمی که با تكیه بر توانایی‌های داخلی و در شرایط نبود اعتبارات و منابع مالی كارهای عمرانی را تعطیل نكرده و با فعالیت‌های اثربخش خود موجب امید و نشاط در مناطق محروم و دور افتاده شده است.

و حال چند صباحی است که تحریم‌های بیگانگان به دنبال این است تا ملت ایران را با فشارهای اقتصادی از پای درآورد، باز هم روحیه و تفکر بسیج است که کمر همت بسته است تا بر این جنگ اقتصادی نیز غالب شود.

بسیج سازندگی همچون دیگر اقشار بسیج گوش به فرمان ولی‌فقیه بوده و تمامی تلاش خود را در راستای اجرای منویات مقام‌معظم رهبری به کا می‌بنند از این‌رو است که از سالی اقتصادمقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده پیشتاز از سایر دستگاه‌های اجرایی و مسئولین وارد میدان شده و آستین‌ها را بالا زده است تا آنچه را در توان دارد به کار گیرد.

بسیج سازندگی با هدف مردمی کردن اقتصاد و تلاش به درون‌زایی کردن اقتصاد به فعالیت پرداخته است؛ بسیج سازندگی استان مرکزی از این قافله عقب نمانده و از سال 91 در سطح استان مرکزی در حوزه اقتصادمقاومتی تلاش کرده است به طوری که در این مدت توانسته بیش از 5 هزار نفر را در 14 عرصه مختلف کارآفرینی و اشتغالزایی آموزش دهد و برای ایجاد اشتغال این افراد سالانه بیش از 400 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات