بخش کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم استان زنجان بوده که توجه به این بخش می‌تواند در اقتصاد داخلی تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۸۶۷۱۹۹۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بخش کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم استان زنجان بوده که توجه به این بخش می‌تواند در اقتصاد داخلی تاثیر بگذارد.

حسین جعفری افزود: در استان زنجان متوسط 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

وی محصولات تولید شده در استان زنجان را به دلیل عدم استفاده از کود شیمیایی با کیفیت عنوان کرواظهار داشت: محصولاتی که در استان زنجان تولید می‌شود بیش از نیاز استان است.

جعفری از ساخت سیلوی گندم با ظرفیت 21 هزار تن در ایجرود خبرداد و گفت: با توجه به میزان تولید گندم در این شهرستان و کیفیت مناسب آن وجود یک سیلو با ظرفیت مناسب و قابلیت نگهداری بسیار بالا در شهرستان لازم و حیاتی است.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت نهایی این سیلو که با آخرین فن آوری روز دنیا ساخته شده21 تن بوده که قابلیت توسعه آن تا بیش از 35 تن وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: فاز نخست این سیلو با ظرفیت 7 هزار تن و موجودی 4 هزار و 500 تن گندم مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری فاز دوم آن نیز با ظرفیت 7 هزار تن آماده بهره برداری بوده و پیش بینی می‌شود با روند پیشرفت فیزیکی این پروژه فاز سوم نیز با ظرفیت 7 هزار تن در سال زراعی 96-95 به بهره برداری برسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان از تشکیل انجمن ارگانیک در استان زنجان خبرداد وگفت: این انجمن تحت نظارت اتاق بازرگانی در زنجان تاسیس شده است.

وی خاطر نشان کرد:انجمن ارگانیک زنجان با هدف توسعه و ترویج تولید محصولات ارگانیک و سالم به عنوان شعبه انجمن ارگانیک کشور در استان تشکیل و به ثبت رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به توجه به رونق صادرات بخش کشاورزی گفت: صادرات بخش کشاورزی نیازمند توجه است.

ارسال نظرات