مشاور وزیر صنعت در دولت دهم در گفتگو با«بسیج»:
محسن نوری گفت: مردم از مدیران خودروسازان ایران خودرو و سایپا فقط حرف شنیده‌اند و هیچگونه خدمات پس از فروش و افزایش کیفیت و کاهش قیمت را ندیده‌اند.
کد خبر: ۸۶۷۱۹۸۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

محسن نوری مشاور وزیر صنعت در دولت دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به درک نکردن پیام نخریدن خودرو توسط مردم گفت: پرداخت وام برای خریدخودروهای بی کیفیت و گران برنامه دولت بوده است تا از این طریق بتواند ادعای رشد اقتصادی در زمینه صنعت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه حاکمیت سیاسی و نفوذ دولت در بین خودروسازان بارز است افزود: دولت در شرایطی وام برای خودروسازان بزرگ کشور اعم از ایران خودرو و سایپا را را در نظر گرفت تا بتواند حرکتی در بخش صنعت ایجاد کند و رشد یک درصدی اقتصادی ناشی از فروش خودرو بوده است.

وی گفت: دولت، مردم را مجبور به خریدن خودروی ملی بدون کیفیت و گرانقیمت کرده است تا بتواند جبران ضعفی را که در رشد صنعت و اقتصاد کلان داشته است پوشش دهد.

نوری بیان داشت:  مردم از مدیران خودروسازان ایران خودرو و سایپا فقط حرف شنیده اند و هیچگونه خدمات پس از فروش و افزایش کیفیت و کاهش قیمت را ندیده اند.

مشاور وزیر صنعت در دولت دهم  اذعان داشت: جالب اینجاست که از یکسو وزیر قیمت خودرو را انحصاری نمی‎داند ولی از سویی دیگر وام کلان برای انحصارگرایی بیشتر ارائه می‎دهد؛ آنچه واضح است وزارت صنعت و معدن دارای نفوذی هایی است که در جهت انحصار طلبی گام برداشته اند نه جهت گیری  برای حمایت از آرای مردم.

وی در خاتمه افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی اعم از صنایع کوچک و متوسط  تعطیل گشته اند این در حالی است کهدولت هیچگونه وامی ارائه نداده است و وام خودرو که انحصار دولتی دارد را پرداخت نموده است.

ارسال نظرات