در طرح ملی دادرس، دانش آموزان با آموزش های کمک رسانی آشنا می شوند.
کد خبر: ۸۶۷۱۹۸۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل ‌جمعیت هلال احمر ‌استان زنجان در دیدار جمعی از امدادگران استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان زنجان گفت: 18 تا 24 اردیبهشت به نام روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر نام گذاری شده است.

علی طاهری افزود: امداد و نجات رسالت اصلی هلال احمر است.

وی با بیان اینکه امداد و نجات، رسالت اصلی هلال احمر است، اظهار کرد: هلال احمر زنجان برای امدادرسانی 9 پایگاه ثابت و سیار در استان دارد.

طاهری با بیان اینکه هلال احمر استان در طول سال طرح های بزرگی مثل طرح نوروزی، تابستانی و زمستانی انجام می دهد، افزود: در استان زنجان 9 پایگاه ثابت وجود دارد که در 6 پایگاه ثابت و سیار نیز در مواقع اجرای طرح ها به آنها اضافه می شود.

مدیرعامل ‌هلال احمر ‌زنجان با بیان اینکه در استان زنجان 2 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه خودروی امداد و نجات وجود دارد، افزود: همشهریان می تواند با سامانه 112، مرکز هدایت و کنترل هلال احمر به صورت شبانه روزی در صورت بروز مشکالات در ارتباط باشند.

طاهری با بیان اینکه در شهرستان زنجان، شهرستان خدابنده و شهرستان طارم مرکز فیزیوترابی هلال احمر به صورت مستمر خدمت رسانی می کنند، بیان کرد: در 3 سال گذشته به این مراکز 7 هزار و 500 نفر برای درمان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه دارو خانه هلال احمر استان به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کند، تصریح کرد: در 3 سال گذشته 4 مورد بیمارستان اضطراری در استان به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل ‌هلال احمر ‌زنجان با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگی که هلال احمر انجام می دهد، برگزاری کارگاه های آموزش همگانی است، گفت: 90 هزار نفر ساعت در طول 3 سال در این کارگاه های چهره به چهره شرکت کرده اند.

طاهری با اشاره به طرح ایمنی مسافران، خاطرنشان کرد: در این طرح امدادگران به توزیع نقشه، راهنمایی مسافران و امداد رسانی می پردازند.

وی با اشاره به طرح ملی دادرس، افزود: در این طرح دانش آموزان با آموزش های کمک رسانی آشنا می شوند.

مدیرعامل ‌هلال احمر ‌زنجان با بیان اینکه 4 هزار نفر در طول 3 سال گذشته در طرح اعزام کاروان های سلامت شرکت کرده اند، تصریح کرد: 17 هزار و 500 نفر در طول 3 سال گذشته در طرح های "همای رحمت" و "فرشتگان رحمت" شرکت کرده اند.

طاهری با بیان اینکه هلال احمر استان 7 پروزه را از 3 سال پیش آغاز برای ساخت و ساز کرده است، که از این تعداد 4 پروژه به اتمام رسیده است، بیان کرد: پروژه امداد رسانی جاده ای سرخه و دیزج، ابهر، خرمدره، ابهر و خدابنده از طرح های به بهره برداری رسیده شده است.

وی با بیان اینکه احداث پروژه شمال غرب کشور، ساختمان اداره شهرستان ابهر و پروژه شهری امدادگران در صورت تامین اعتبارهای لازم در نیمه نخست سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: اعتبارات هلال احمر جواب گوی این پروژه ها نیست.

مدیرعامل ‌هلال احمر ‌زنجان با اشاره به برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر استان، گفت: از مجموع 20 هزار نفر عضو هلال احمر استان، تعداد 8 هزار و 200 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

ارسال نظرات