خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

راه نجات اقتصاد کشور اقدام عملی اقتصاد مقاومتی است

استاندار سمنان در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان گفت: راه نجات اقتصاد کشور اجرای عملی اقتصاد مقاومتی است .
کد خبر: ۸۶۷۱۹۱۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، محمدرضا خباز در اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان سمنان که معاون سیاسی امنیتی ، معاون امور عمرانی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیران استان و فرمانداران حضور داشتند، اظهار داشت: راه نجات اقتصاد کشور اجرای عملی اقتصاد مقاومتی است و همه اعتقاد داریم که با اقتصاد مقاومتی می توانیم اقتصاد کشور را رونق دهیم بنابراین باید به صورت عملی اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم.

وی افزود: در اصل اینکه اقتصاد مقاومتی راه حل مسائل و مشکلات اقتصاد است بنابراین بهترین فرصت است که همه یکدل و یکصدا در این عرصه گام برداریم و از این فرصت استفاده مطلوبی انجام شود.

دکتر خباز اظهار داشت: تاکید قران کریم همه بر این است حرفی که زده می شود باید عملی شود در این زمینه باید در عرصه اقتصاد مقاومتی وارد عمل شویم و با همفکری، هم افزایی و تلاش باید در عرصه اقتصاد مقاومتی در استان اقدام نمائیم .

ایشان همچنین با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص اصول اقتصاد مقاومتی افزود: در این اصول بر فعال شدن همه منابع داخلی ، منابع سرمایه ای و انسانی و برای توسعه و تسهیل در کار آفرینی و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تاکید شده بر این اساس بحث تعاونیها بسیار مهم است که در استان با تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر است تعاونی های فراگیر و توانمند در بخشهای مختلف ایجاد گردد.

استاندار سمنان همچنین بر برنامه ریزی در خصوص کار جهادی در بحث عمران و آبادانی در سطح روستاها از طریق بسیج سازندگی تاکید کرد.

وی افزود: خود من آماده هستم که همراه بسیج سازندگی برای انجام فعالیتها در این عرصه حضور داشته باشم و برای این کار افتخار می کنم .

دکتر خباز همچنین بر تشکیل کارگروه ها و کمیته های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی افزود: چهار کارگروه تشکیل می شود که رئیس آنها معاونین استاندار و دبیران آن معاونین مدیریت برنامه ریزی هستند و با حضور مدیران تشکیل می شود.

استاندار سمنان گفت: ما کشور را گران اداره می کنیم و این نحوه اداره کشور نیست و همه باید هزینه ها را پائین بیاوریم و در آن زمان به سمت رقابت پیش رویم.

وی ادامه داد: دیگر نمی توان کشور را با آن درآمد و جمعیت گذشته اداره کرد امروز درآمد پائین است و جمعیت زیادتر شده است و ساختار مشکل دارد که همه ما باید این دغدغه را داشته باشیم هزینه سرباری را باید کم کرد و اگر کشور را ارزانتر اداره کنیم از اتلاف منابع جلوگیری کرد تا اقتصاد رونق یابد.

معاون امور عمرانی استانداری هم در این جلسه در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: در اصول کلی اهداف مشخص شده اند باید بصورت عملی وارد شویم و اقدام عملی را در اجرا پیگیری نمائیم.

زندیه وکیلی افزود: پروژه هائیکه در حال اجراست و با نگاه کاهش هزینه ها در بخشهای مختلف باید مد نظر دستگاههای اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی توسط طاهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه شد.

همچنین ساختار و تشکیلات، رسالت و اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان اعلام گردید .

در پایان دکتر اسفندیار جهانگرد عضو هیات عملی دانشکده اقتصاد دانشگاه علوم طباطبائی در خصوص تهیه جدول داده - ستانده استان مطالبی را عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها