معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست حال دریاچه ارومیه را خوب ندانست اما گفت که به سبب بارش‌های اخیر و تمهیدات اندیشیده شده وضعیت آن از سال گذشته بهتر است.
کد خبر: ۸۶۷۱۸۶۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود باقرزاده کریمی در تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: ارتفاع این دریاچه در حال حاضر به 1271.15 متر از سطح دریا رسیده و نسبت به شهریور گذشته که ارتفاع تا حد 1270.5 متر رسیده بود بهتر شده و در حدود یک متر و 10 ساتیمتر آب افزایش پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: ارتفاع کنونی آب در دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیز 15 سانتیمتر بالاتر آمده است؛ البته این وضعیت نسبت به متوسط دراز مدت  خود 4 متر پایین‌تر است چرا که هدف‌گذاری ستاد 1274.10 متر است و با این وضعیت همچنان 3 متر فاصله داریم که امیدواریم تا سال 1402 به این مهم دست پیدا کنیم.
 
معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست با بیان اینکه بیشترین ارتفاع آب در دریاچه ارومیه 1278 متر و کمترین آن نیز 1270 متر بوده است، گفت: در حال حاضر شرایط خیلی هم خوب نیست اما اسف‌بار هم نیست که امیدواریم روزبه‌روز وضعیت با توجه به بارش‌ها و برنامه‌های مد نظر بهبود پیدا کند.
 
باقرزاده کریمی تصریح کرد: یکی از تمهیداتی که مدنظر است تحویل آب زاب است که اگر این موضوع تا سال 98 محقق شود شاهد ورود 600 میلیون متر مکعب آب خواهیم بود که آن هم تاثیرگذاری مثبتی خواهد داشت.
 
وی در پایان با ابراز خرسندی از بارش‌های شکل گرفته و برنامه‌های انجام شده آنها را بی تاثیر ندانست و عنوان کرد که ادامه بارش‌ها و کارهای کارشناسی موجب بهتر شدن روند بهبودی دریاچه ارومیه شود.
ارسال نظرات