به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از مقام شهدای فرهنگی، یادواره شهدای فرهنگی و تجلیل از معلمین ماندگار در دهلران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۸۵۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ همزمان با فرارسیدن هفته بزرگداشت معلم، یادواره شهدای فرهنگی و تجلیل از معلمین ماندگار سطح شهرستان دهلران باحضور امام جمعه، جمعی از مسئولان و فرهنگیان به همت کانون بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه دهلران و اداره آموزش و پرورش در سالن اداره ارشاد اسلامی دهلران برگزار شد.

امام جمعه دهلران در این مراسم ضمن تبریک عید مبعث اظهار کرد: برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر خاتم و معجزه بزرگ الهی قرآن کریم از بزرگترین محبت های خداوند است که خداوند متعال بزرگترین رحمت خود را شامل حال مسلمان کرده زیرا با برگزیدن بهترین بنده خود به عنوان ولی و پیامبر آنان، شریعت، احکام و بینش معنوی را به آنان عرضه کرده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه معلمین درفرهنگ سازی جامعه نقش مؤثری دارند، افزود: باتوجه به اینکه در جامعه اسلامی قرار داریم معلمین نقش مهمی در ترویج و گسترش موضوعات دینی دارند.

وی ادامه داد: همانگونه که انبیاء الهی کار هدایت جامعه را برعهده داشتند، معلمین هم در این مسیر قرار دارند و باید قدر این جایگاه و منزلت والای خود را بدانند.

وی به بستری که امام راحل(ره) برای ما فراهم کرد اشاره نمود و افزود: امام با درایت خود توانست بستر را برای گسترش تعلمیات علوم دینی فراهم کند و امروز به برکت امام همه ملت اسلامی ایران در این مسیر قرار دارند.

امام جمعه دهلران افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس بستر برای کسانی که به حد اعلای اعتقادی و ارزشی رسیده بودند فراهم شد تا بتوانند در مسیر شهادت گام بردارند و به درجه رفیع شهید نائل شوند.

وی با اشاره به اینکه شهادت و معلمی دوبال برای رسیدن به خداوند متعال هستند، ادامه داد: نسل امروز بايد با فرهنگ شهادت،ايثار و معنويت آشنا شوند، زیرا جوانان امروزي نقش مهمي در حفظ و تداوم انقلاب اسلامي دارند.

وی زمينه سازي و تربيت نيروي انساني متعهد و متناسب با اهداف و آرمان هاي شهدا و انقلاب را ضروري دانست و گفت: دانش آموزان و فرهنگيان در سنگر علم آموزي و تحصيل در مسير اين اهداف بايد حركت كنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه شهدا بهترين الگو در زندگي هستند، خاطرنشان کرد: شهدا بزرگترین و بهترین معلم بشریت هستند چراکه آن عزیزان به همه ما درس مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی دادند.

درپایان این مراسم از معلمین ماندگار شهرستان دهلران با اهداء لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.


ارسال نظرات