رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، خواستار توجه بیشتر فعالان در زمینه حمایت از تولید داخلی و صنعت استان به ویژه در بحث صنایع کوچک شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۷۷۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، بهروز اسودی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای بعمل آمده توسط اعضای کارگروه به منظور پیشرفت و توسعه استان در زمینه حمایت از تولید و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1395، خواستار توجه بیشتر فعالان این عرصه در زمینه حمایت از تولید داخلی و صنعت استان به ویژه در بحث صنایع کوچک شد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید و لزوم و اهمیت جایگاه اقتصاد مقاومتی از منزلگاه مقام معظم رهبری خواستار مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق شد

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ، ورود غیر قانونی اجناس چینی از طریق واحدهای صنفی از کشورهای همسایه را یکی از مشکلات موجود در این زمینه دانسته و اولین قدم در راه جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق را آموزش صحیح اصناف در سطح استان دانست.

در ادامه جلسه جانشین دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهمنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستان ، اولویت کاری کمیسیون مبارزه با قاچاق استان در سال جدید را حرکت در مسیر سخنان مقام معظم رهبری برشمرد.

سیدعلیرضا هاشمی ضمن اشاره به این نکته که یکی از ملزومات محقق شدن اقتصاد مقاومتی کاهش قاچاق کالا می باشد، افزود که اگر بخواهیم در تولید کالاهای وطنی موفق باشیم باید از گفتار درمانی دست برداریم، چرا که تولید کننده باید در عمل شاهد عمل باشد.

وی با اشاره به این خبر که طرح ساماندهی انبارها با همکاری پنج وزارتخانه با محوریت کمیسیون استان به عنوان پایلوت در استان سمنان آغاز شده است، خواستار همکاری تمامی دستگاهها در این زمینه شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به لزوم ایجاد آرامش در اجرای این طرح برای واحدهای صنفی و صنعتی ، اطلاع رسانی مناسب به افراد ذیربط و مخاطبین را از راهکارهای اصلی این امر عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها