رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:
رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شهید مطهری را فرهنگ‌ساز اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۸۶۷۱۷۶۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج همایش حکمت مطهر با حضور کارکنان و بسیجیان سپاه ناحیه عمار و بسیج دانشجویی بصورت مشترک برگزار گردید. در این همایش باشکوه از مربیان عقیدتی، هادیان سیاسی، مربیان حلقه های صالحین و حفاظت تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، شهید مطهری را فرهنگ ساز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اصل توحید و ایمان بخدا زیر بنای سیاست، حکومت و اقتصاد جامعه است همانگونه که یک عالم اندیشمند همانند شهید مطهری اقتصاد و تولید را در جامعه تبیین می کند زیر ساخت های فرهنگ سازی نسبت به اقتصاد اسلامی را نیز بیان میکند . و این فیلسوف بزرگ با بهره گیری از آموزه های دینی، قرآن و روایات فرهنگ ساز اقتصاد مقاومتی بود و این را می توان از آثار ارزشمند این شهید بزرگوار دریافت.

حجت الاسلام شریعتی تبار در ادامه گفت: اسلام در بحث مدیریت اقتصادی جامعه اسلامی دو شرط مهم دارد، تخصص و دانش و علم روز و همچنین تعهد و ایمان که قرآن صریحا به آن اشاره دارد.
وی در رابطه با شخصیت ارزشمند شهید مطهری، ایشان را فیلسوفی اندیشمند دانست که متناسب با نیازهای و شرایط جامعه، اندیشه های خود را در اختیار جامعه می گذارد، معرفی کرد و گفت: محصولات فکری و اندیشه های این شهید عزیز اعم از کتاب، مقاله و سخنرانی ها همگی برحسب نیاز و شرایط جامعه بوده، وی نیازهای فرهنگی جامعه را رصد و اولویت بندی، آنگاه اندیشه خود را در قالب سخنرانی، کتاب و مقاله تنظیم می کرد تا آنجایی که زمانی نیاز کودکان و نوجوانان جامعه را به داستان های قرآنی و روایی دانست و اقدام به نوشتن کتاب داستان راستان نمود و آنجایی که در مجله زن روز آن زمان هجمه دشمن و جسارت دشمنان را به زنان جامعه اسلامی دید حاضر شد برای آن مجله کذایی مقاله بنویسد و از جایگاه واقعی زن دفاع کند.

امام جمعه سابق تربت حیدریه همچنین با اشاره به اهمیت مسائل اعتقادی و عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح نیز گفت: سپاه، ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هم از نظر نظامی و دفاعی کارآمدند و مهم تر از آن از نظر عقیده، ایمان و فرهنگ غنی اسلام و قرآن، زیرا همین اندیشه، معرفت و بصیرت بود که نیروهای مسح ما 8 سال را با کمترین امکانات مادی توانستند در برابر دنیای استکبار بایستند.

در ابتدای این مراسم مسئول دفتر نماینگی ولی فقیه در ناحیه عمار و بسیج دانشجویی ضمن تبریک ایام و خوش آمدگویی به حاضران در خصوص اهمیت برنامه های عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج سخن گفت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها