لاریجانی تاکید کرد: دریافت مشترک از مسائل کشور می تواند در انتخاب راهبردهای مجلس آینده بسیار موثر باشد.
کد خبر: ۸۶۷۱۶۹۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در نشست فردا عصر منتخبان مجلس دهم و تشریح شرایط منطقه ای و بین المللی توسط وی خبر داد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نخستین نشست منتخبان دوره دهم مجلس شورای اسلامی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل ساختمان قدیم مجلس آغاز به کار کرد، در سخنانی با اشاره به اهداف این نشست گفت: نخستین هدف، آشنایی بیشتر نمایندگان جدید با یکدیگر است، چرا که حدود ۷۵ درصد نمایندگان در این دوره تغییر کرده اند.

وی آشنایی با روند کاری مجلس و برخی نکات مهم آیین نامه داخلی و نیز برخی اصول مهم قانون اساسی را هدف دیگر نشست منتخبان مجلس دهم خواند و افزود: نکات مهم آیین نامه ای، اصول مهم قانون اساسی که در تدوین قوانین باید مد نظر باشد و نیز آشنایی با سیاست های کلی نظام که رهبر انقلاب ابلاغ کرده اند، در این نشست توسط کارشناسان مرکز پژوهش ها، معاونت اجرایی و دیوان محاسبات توضیح داده خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایجاد فهم مشترک از شرایط کشور در ابعاد اقتصادی، امنیتی و شرایط منطقه و بین الملل را سومین هدف نشست منتخبان مجلس دهم اعلام کرد و اظهار داشت: این مساله وجه غالب نشست امروز است، به ویژه اینکه از حدود یک ماه دیگر مجلس جدید در مسائل کشور تصمیم گیر است.

لاریجانی تاکید کرد: بنابراین دریافت مشترک از مسائل کشور می تواند در انتخاب راهبردهای مجلس آینده بسیار موثر باشد.

وی در همین رابطه به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، وزیر اطلاعات، وزیر امور خارجه و وزرای کشاورزی، اقتصاد و نفت در نشست منتخبان مجلس دهم اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز تا ظهر مسائل داخلی مجلس را بررسی خواهیم کرد و سایر مسائل داخلی مجلس نیز در نشست فردا صبح و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی در نشست فردا عصر با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه و دیگر مسئولان کشور بررسی خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس زمانی می‌تواند در راس امور باشد که خود را به کمالات مزین کند.

وی گفت: فهم درست شرایط کشور و قضاوت درست در مورد مسیر آینده جهان و کشور و پیدا کردن اولویت ها، باب تدبیر نیکوست.

رئیس مجلس نهم در پیش بینی اوضاع جهان در چهار دهه آینده تصریح کرد: در چهار دهه آینده جهان ثروتمندتر، سالم تر، ارتباطی تر و پایدارتر خواهد بود که آسیا با ظهور مجدد سهم قابل توجهی در آن خواهد داشت.

منتخب مردم قم در مجلس دهم گفت: سهم آسیا در اقتصاد جهان دو برابر شده و سهم آمریکا از  جی دی پی  به ۲۰ درصد کاهش می یابد. جمعیت آسیا در ۴ دهه آینده به مرز ۹ میلیارد نفر می رسد.

وی با اشاره به کاهش ارزش استراتژیک نفت در چهار دهه آینده گفت: با ظهور فناوری های نو، گاز طبیعی و انرژی خورشیدی ارزان تر خواهند بود.

لاریجانی تصریح کرد: علوم زیستی در تعامل دانش نانو و اطلاعات نانو و دانش اطلاعاتی میدان اصلی گسترش علم را در بر می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنگ های منطقه ای در چهار دهه آینده در بعد زرادخانه ای خطرناک هستند.

وی در ترسیم وضعیت ایران در چهار دهه آینده افزود: ایران در چنین فضایی که نوبت حرکت های سریع اقتصادی آسیاست، از فرصت خوبی برخوردار است، استواری حکومت ایران با داشتن رهبری استوار، دانا و با تدبیر و ملتی جوان و زمینه های ژئوپلیتیک کشور، زمینه ها را برای رشد و پیشرفت فراهم می کند، به شرطی که استراتژی روشن و بدون ابهام در زمینه اقتصادی داشته باشیم و از پرداختن به حواشی خودداری کنیم.

لاریجانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ اظهار کرد: رهبری اولویت اصلی کشور را اقتصاد و رونق تولید اعلام کرده اند که سیاستی سنجیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نقطه محوری پیشرفت ایران است، گفت: مقام معظم رهبری پیگیر پیشرفت علمی کشور هستند که البته قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده، اما باید راه هایی برای ارتباط تولید و دانشگاه برداشته شود.

لاریجانی با تاکید بر لزوم بررسی همه جانبه آسیب های اجتماعی، افزود: تنها راه حل آسیب های اجتماعی واگذاری اکثر امور به مردم است.

وی با انتقاد از روند کند واگذاری امور اقتصادی و اجتماعی به مردم، تصریح کرد: طبق برنامه سوم توسعه باید ۳۰ درصد رشد اقتصادی کشور از طریق رشد و ارتقای بهره وری اتفاق می افتاد، اما از سال ۸۲ تا ۸۹ در حالی رشد اقتصادی ۵ درصد بود که ۲۵ دهم درصد آن از طریق رشد بهره وری حاصل شده بود.

برای رونق حوزه های انتخابیه خود به دولت امید نداشته باشید

لاریجانی با تاکید بر اینکه حتی با ابلاغ سیاست های اصل ۴۴، اتفاقی در واگذاری امور به مردم نیفتاده است، گفت: رتبه ایران در واگذاری امور به مردم کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باید بار دیگر سیاستهای اصل ۴۴ را اجرا کنیم، تصریح کرد: زمانی می توانیم موفق باشیم که از اقتصادی درون زا برخوردار باشیم، تحقق آرمان های انقلاب زمانی انجام می شود که از اقتصادی سالم برخوردار باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به منتخبان مجلس دهم، افزود: آبادانی کشور و رونق تولید در همه جای ایران مسئله اول کشور است که جز با حضور بخش خصوصی فراهم نمی شود و دولت باید زمینه های این حضور را با ایجاد زیرساخت های لازم فراهم کند.

لاریجانی اظهار داشت: برای رونق حوزه های انتخابیه خود از حالا برای حضور بخش خصوصی تلاش کنید و به دولت امید نداشته باشید.
ارسال نظرات