خبرهای داغ:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان خبر داد:
پنجمین همایش قرآنی اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری استان با حضور اعضای فعال این طرح در مجتمع کانون برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۶۸۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این مراسم گفت:طرح قرآنی"بچه های قرآن دوست" از سال 90 تا سال 92 به مدت سه سال در بیش از 26 مرکز استان برگزار گردید و در سال 93 همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح "قرآن دوست بچه ها"با مشارکت 1400 عضو کودک و نوجوان در 51 مرکز ادامه یافت.

حامد عسگری فر افزود:در طول اجرای این طرح علاوه بر آشنایی نوجوانان با روخوانی قرآن،جزوه ای با بهره گیری از سوره مبارکه قصص برای راهنمای کار مربیان تهیه شد که در آن بر فعالیت هایی دیگری از جمله قصه گویی،شعرخوانی،معرفی کتاب،آموزش حدیث و ...تاکید شده بود.

وی با اشاره به حضور بیش از 2000 عضو کودک و نوجوان در طرح های قرآنی کانون در سال 94 گفت:در این سال سوره مبارکه لقمان به صورت یک جزوه راهنمای مربی و یک جلد دفترچه برای اعضا تهیه و کودکان و نوجوانان علاقه مند از فعالیت های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی در کارگاه های قرآنی بهره مند شدند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد:طرح "تسنیم بهشت" که مربوط به جزء 30 قرآن کریم و ویژه اعضای کودک می باشد نیز در سال 94 در مراکز استان به اجرا در آمد که مورد استقبال کودکان قرار گرفت و اعضای علاقه مند با مفاهیم و داستان های جزء 30 قرآن مجید آشنا شدند.

وی با تاکید بر ادامه این طرح در سال 95 نیز گفت:به یاری خداوند طرح های قرآنی امسال نیز در مراکز سطح استان با قوت ادامه خواهد یافت تا با بهره گیری از این طرح ها کودکان و نوجوانان با فرهنگ و مفاهیم قرآنی هرچه بیشتر انس پیدا کنند.

مدیر عامل دارالقرآن کریم استان اصفهان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اهمیت داشتن برنامه و الگو برای هر انسان در زندگی شخصی گفت:دشمن با ابزارهای هنری سعی در معرفی الگوهای غیردینی به نسل نوجوان و جوان امروز است و این موضوع وظیفه دستگاه های فرهنگی را دوچندان می کند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اژه ای افزود:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با امکانات محدود فعالیت های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند و در این مجموعه فرهنگی ذوق و استعداد بچه ها به شکل مناسب شکوفا می شود و در آینده می توانند با استفاده از آموزش هایی که در کانون فراگرفته اند،ذوق و هنر خود را در اختیار جامعه قرار دهند.

مدیرعامل دارالقرآن استان عنوان کرد:هنر ماندگار است و علم نیز باید با هنر و خلاقیت پیوند بخورد تا ماندگار شود و این موضوعی است که مسوولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خوبی آن را پیگیری و برای آن برنامه ریزی می کنند.

در ادامه این همایش از 120 عضو کودک و نوجوان و 50 نفر از مربیان کانون استان که در سال 94 در طرح های قرآنی فعال بوده اند تقدیر به عمل آمد.

اجرای سرود توسط اعضای مرکز زیار،برگزاری مسابقه با محتوای قرآنی،دکلمه خوانی اعضای مرکز شماره 4 و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این همایش بود.

هم چنین نمایشگاهی از آثار و فعالیت های اعضای مراکز کانون با موضوع مفاهیم قرآن در حاشیه این همایش برپا شد که مورد بازدید خانواده ها و مسوولین قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها