خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در دیدار با امام جمعه اصفهان خبر داد:
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۶۷۱۶۷۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ابتدای این دیدار امیر هلاکویی گفت: در ابتدای مسئولیت خدمت حضرت عالی رسیدیم تا ضمن ارائه گزارش وضعیت کتابخانه های عمومی استان از رهنمودهای ارزنده حضرت عالی استفاده نماییم و بتوانیم در اجرای رسالت کاری خود بهره مند گردیم.

وی در ادامه با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در کتابخانه های نهادی در کشور افزود: در استان اصفهان 174 باب کتابخانه نهادی ، 112 باب کتابخانه مشارکتی و 5 باب کتابخانه مستقل و در مجموع 281 باب کتابخانه فعالیت می کنند.

هلاکویی به افتتاح 13 باب کتابخانه در سال گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: اکثر این کتابخانه ها در مناطق محروم فاقد کتابخانه و با کمک خیرین احداث شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان همچنین از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و استمرار برگزاری نشست های کتاب خوان تخصصی و مجازی به عنوان مهم ترین برنامه های پیش روی این اداره کل نام برد.

وی ضمن بیان بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم بهره گیری از ظرفیت شبکه های مجازی در کشور افزود: بر همین اساس پویش مجازی کتاب خوان بصورت سراسری توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایجاد شده که افراد کتابهایی را بصورت ویدیویی معرفی و با هدف توسعه فرهنگ مطالعه از طریق شبکه های مجازی به اشتراک می گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) و تقدیر و تشکر از عملکرد مثبت اداره کل کتابخانه های عمومی گفت: راه اندازی کتابخانه های استاندارد در شهرستان ها یکی از برنامه های مهم است و هر شهرستان باید حداقل یک کتابخانه مرکزی و استاندارد داشته باشد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد بر ایجاد محیط جذاب در کتابخانه ها تاکید کرد و افزود: منابع و کتابها باید بر اساس مناطق جغرافیایی و نیاز های هر منطقه متنوع باشد.

وی در پایان به سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان توصیه کرد در تمامی امور از کتابداران و کارشناسان مشورت گرفته شود و بسیاری از امور از این طریق قابل حل خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها