خبرهای داغ:
یک کارشناس امور اجتماعی و مدرس جنگ نرم با بیان اینکه رویکرد اصلی دشمنان در جنگ نرم با ایران، فروپاشی علقه‌ها و پیوندهای همگرایانه ملتی است، گفت: ایجاد مسابقه زشت ثروت اندوزی و رفاه زدگی از آسیب‌های نفوذ فرهنگی است.
کد خبر: ۸۶۷۱۶۵۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
عشرت شایق گفت: تلاش‌ بی‌ ثمر استکبار برای‌ به‌ زانو در آوردن‌ ملت‌ ایران‌ از زمان اوج گیری انقلاب اسلامی و پیروزی شکوهمند آن، به‌‌ برکت‌ ایمان‌ و بصیرت مردم‌ و داشتن رهبری شجاع و تیزبین تاکنون ناکام‌ مانده‌ است‌.

وی ادامه داد: از همین رو، کشورهای سلطه جو و در رأس آن‌ها ایلات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش با درک بی ثمر بودن جنگ سخت افزاری برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، استفاده از این شیوه را تقریباً کنار گذاشته و برای رسیدن به اهداف شوم خود، راه نفوذ فرهنگی‌، سیاسی‌ و اقتصادی‌ را در پیش گرفته‌‌اند که در این میان، موضوع فرهنگ به دلیل تأثیر فراوانی که روی دیگر حوزه‌ها دارد، بیش از سایر موارد اهمیت پیدا کرده است.

این مدرس جنگ نرم تصریح کرد: این جنگ در کشور ما مشتمل بر خط تهاجمی دشمن و تلاش معاندان نظام برای ورود از طریق عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جهت سیاه نمایی علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و از سال‌ها قبل تحت عنوان پروژه «ناتوی فرهنگی» از سوی مقام معظم رهبری بارها و بارها در مورد آن هشدار داده شده است.

شایق افزود: اولویت امروز دشمن در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی، بکارگیری امکانات و ابزارهای فرهنگی است تا با کمترین هزینه از طریق تخریب اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی و هجمه سنگین به مبانی اخلاقی و هنجارهای اجتماعی، به اهداف شوم خود برسد و در این راه از به‌کارگیری هیچ وسیله و شیوه‌ای از جمله دروغ و شایعه‌ و تشویش اذهان عمومی ابایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی دشمنان در جنگ نرم با ایران، فروپاشی علقه‌ها و پیوندهای هم‌گرایانه ملتی است که حدود سه دهه با تمام فشارها و کاستی‌ها، صبر و مدارا پیشه کرده و راه پیشرفت و مقاومت در برابر زورگویی و انحصارطلبی دشمنان را برگزیده است.

در همین راستا، دستگاه‌های تبلیغاتی نظام سلطه با تمام توان خود وارد صحنه شده‌اند تا مردم ایران را نسبت به اصول و پایه‌های انقلاب اسلامی بی‌اعتقاد کرده و نوعی بی اعتمادی نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور را در جامعه نشر دهند.

این کارشناس امور اجتماعی افزود: بدیهی است که ایمان مردم ایران و باورهای اجتماعی آنان، هدف اصلی تحرّک دشمنان در حوزه فرهنگ محسوب می‌شود تا با خدشه‌دار شدن این اصول و ارزش‌ها، انگیزه‌ای برای مقاومت مقابل نفوذ دشمن باقی نماند. توجه به این نکته نیز ضروری است که کوتاهی در مقابل هجمه سنگین فرهنگی دشمنان و توهم فرض کردن آن، زمینه نفوذ مؤثرتر و عمیق‌تر دشمنان را فراهم کرده و جبران خسارات وارده را سخت‌تر می‌کند.

شایق گفت: ایجاد تردید در درست بودن مسیر طی شده و ناامید کردن مردم از آینده، تقلیل اهداف متعالی انقلابی و ملی، رفاه‌ طلبی و ایجاد مسابقه زشت ثروت اندوزی و رفاه زدگی، فراموش کردن رسالت دینی و ملی و … همه و همه از آسیب‌های نفوذ فرهنگی محسوب می‌شوند که می‌توانند به تحقق اهداف اصلی دشمنان برای اعمال تغییرات گسترده سیاسی و اقتصادی در کشور منجر شود.

وی ادامه داد: نظام سلطه برای دستیابی به اهداف تعیین شده، استفاده وسیع از امکانات و ابزارهای ارتباط جمعی مانند؛ برنامه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی، گسترش ارتباطات خارج از کنترل مراکز فرهنگی و آموزشی با خارج، بکارگیری افراد نفوذی از طریق تطمیع و تهدید و فریب را در دستور کار دارد که متأسفانه برخی خواص، دانسته یا ندانسته به این امر کمک می کنند. مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند: «مسئولان فرهنگی، باید مراقب رخنه فرهنگی باشند؛ رخنه‌های فرهنگی بسیار خطرناک است؛ باید حسّاس باشند، باید هشیار باشند…».

این مدرس جنگ نرم اظهار داشت: هرچند نمی‌توان همه آسیب‌های فرهنگی کشور را متوجه بیگانگان دانست اما نباید حضور پررنگ دشمن در زمینه‌ مسائل فرهنگی را نادیده گرفت چرا که جنگ نرم و نفوذ افکار و مکر دشمنان در بین اقشار مردم، بمب‌های بی‌صدایی هستند که دشمنان با سرمایه‌گذاری بر روی آنها می‌خواهند آینده کشور و سرنوشت نسل جوان ایران را در دست گیرند. اما ملت ایران بارها ثابت کرده که با بصیرت بی‌مانند خود و با دقت در رهنمودهای مقام معظم رهبری، هیچ‌گاه در شناسایی دشمن و تشخیص اهداف او دچار غفلت نشده و اجازه انحراف و سازش با دشمن و تغییر مسیر انقلاب اسلامی را به هیچ فرد، حزب و گروهی از جمله عوامل نفوذی دشمن نخواهد داد.

شایق افزود: مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند: «ملتی که آمادگی خود را، حضور خود را، عزم راسخ خود را در همه میدان‌ها به نمایش می‌گذارد، دشمن را از نفوذ در خود و غلبه بر خود مأیوس می‌کند. در مقابل افکار جهانی و نگاه‌های جهانی، ملت ایران در هیچ مسئله‌ای، باید اظهار ضعف و عقب‌نشینی نکند…».

انتهای پیام/

ارسال نظرات