کوشکی با بیان اینکه این حرص و ولعی که برای یادگیری زبان انگیسی هست جاده صاف کن نفوذ آمریکایی هاست، گفت: در واقع نتیجه این شوق کاذب پذیرش هژمونی آمریکایی هاست.
کد خبر: ۸۶۷۱۵۵۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص نقش زبان انگلیسی در توسعه هند بعد از تذکر امام خامنه ای در این زمینه گفت: به نظر من فرمایشات رهبری در خصوص انحصاری نشدن زبان بیگانه ناشی از پیامدهای فرهنگی این مساله بود چرا که آموزش زبان انگلیسی امروز تبدیل به یک اپیدمی شده است و خانواده ها شاخص رشد فرزندان خود را در این زمینه بررسی می کنند و هزینه گزافی نیز در این خصوص صرف می شود در حالی که در غالب موارد آموزش ها استاندارد نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه در برخی از مهد کودک ها آموزش زبان انگلیسی توام با موسیقی و رقص و... شده است گفت: اغلب استانداردهای علمی و روانشناسی و تربیتی در این مراکز رعایت نمی شود و آموزش زبان انگلیسی در کشور ما در واقع بهانه ای است برای آموزش سبک زندگی غربی.

کوشکی با بیان اینکه این حرص و ولعی که برای یادگیری زبان انگیسی هست جاده صاف کن نفوذ آمریکایی هاست، گفت: در واقع نتیجه این شوق کاذب پذیرش هژمونی آمریکایی هاست و برای مقابله با این مساله رهبری معظم انقلاب این پیشنهاد را مطرح کردند که به تدریج زبان های دیگری نیز در کنار انگلیسی در مدارس آموزش داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ظاهرا رئیس جمهور متوجه فرمایشات رهبری نشده اند و خیلی راحت از کنار این تذکر رهبری گذشته اند، گفت: ما باید با این بیماری فرهنگی مقابله کنیم نه اینکه صورت مساله را پاک کنیم.

ارسال نظرات