حمید
در هفته بسیج سازندگی صورت گرفت
همزمان با هفته بسیج سازندگی نشست خبری جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دره شهر با رسانه های محلی شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۵۳۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج دره شهر، سرگرد احمد محمدی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دره شهر در این نشست خبری اقدامات انجام گرفته بسیج سازندگی ناحیه دره شهر در سال 1394 را تشریح کرد و افزود: بسیج سازندگی در سه حوزه محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و گروه های جهادی در حال فعالیت و خدمات رسانی به عموم مردم و بسیجیان می باشد.

وی اهم فعالیت های صورت گرفته در حوزه محرومیت زدایی را شامل: احداث مساجد چمژاب و مسجد شوره ماژین - تکمیل و مرمت مساجد 1- مسجد سرورآباد 2- هاشم آباد 3- غلام آباد 4- جهانگیرآباد 5- شهید مدنی میدان خلف ماژین - ساخت و احداث غسالخانه روستای شیخ مکان - احداث 189 سرویس بهداشتی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد.

محمدی فعالیت های صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را شامل: واگذاری مبلغ 367 میلیون تومان به 31 نفر در عرصه های دامداری، قارچ، زنبورداری، گیاهان داروئی، باغداری، ترشیجات، ماست بندی، آبلیموگیری و پرورش مرغ و بوقلمون عنوان کرد.

 سرگرد محمدی همچنین فعالیت های صورت گرفته بسیج سازندگی این ناحیه در سل 1394 در حوزه گروه های جهادی را شامل: گروه های جهادی یکروزه با تعداد 2031 نفر در عرصه های جمع آوری محصولات، حرس، غرس نهال و کاشت نهال دکر نمود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دره شهر در ادامه افزود: با توجه به نامگذاری سال 1395 " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " استعداد و ظرفیت شهرستان دره شهر را برای کمک و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار مناسب دانست که در این رابطه یک کارگروه تخصصی با حضور کلیه ادارات و نهادهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی و کارشناسان و صاحب نظران عرصه های کشاوزی و اقتصادی در شهرستان تشکیل شده و تاکنون یک جلسه کارشناسی برگزار شده است.

احمد محمدی از جمله حوزه های مستعد شهرستان در عرصه اقتصاد مقاومتی را تبدیل گندم مازاد به ماکارونی و صادرات آن به کشور عراق، بسته بندی حبوبات و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی که هم اکنون با 276 نفر مشغول به کار می باشند، کارگاه نیمه صنعتی جهت تولید روغن زیتون با توجه 300 هکتار زمین زیر کشت زیتون در شهرستان و 150 تن تولید زیتون، کارگاه نیمه صنعتی تولید آبلیمو در ماژین تشکیل تعاونی های تولید شنسیل مرغ - تولید بذر - تولید عسل - قطعه بندی و منجمدکردن گوشت مرغ و فعال کردن 250 تعاونی کشاورزی غیرفعال در شهرستان عنوان کرد.

 سرگرد محمدی یکی از سیاست های بسیج سازندگی سپاه ناحیه دره شهر در سال 1395 در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را تشکیل " تعاونی ها " دانست.

ارسال نظرات