خبرهای داغ:
رئیس بیمارستان امید ارومیه:

خرید تجهیزات بیمارستان سرطانی امید ارومیه نیازمند ۳۰ میلیارد تومان است

رئیس انجمن مددکاری امید ارومیه گفت: هم‌اکنون هزینه تجهیزات بیمارستان سرطانی امید ارومیه در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۶۷۱۵۰۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جواد خشابی با اشاره به فعالیت های انجمن مددکاری امید اظهار داشت: انجمن مددکاری امید با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان از بیش از 25 سال پیش آغاز به‌کار کرده و هم اکنون نیز در حال فعالیت است.

رئیس انجمن مددکاری امید ارومیه گفت: نخستین هدف این انجمن فراهم کردن امکانات درمانی برای بیماران بوده و در همین رابطه توانسته برای نخستین بار در استان امکاناتی نظیر شیمی درمانی و پرتو درمانی را برای این بیماران مهیا کند تا بیماران از مراجعه به مراکز درمانی سایر استان‌ها بی‌نیاز شوند.

خشابی افزود: در کنار امکانات درمانی بیماران تحت حمایت این انجمن از امکانات کمکی و حمایتی دیگری از قبیل هزینه دارو، امکان اسکان در سرای امید، پوشاک و مواد غذایی و بهداشتی نیز بهره مند می شوند.

وی افزود: علاوه بر این موارد برای کمک به معیشت بیماران، در طول سال دوبار برنامه های ویژه ای برای این خانواده ها در نظر گرفته شده که یکی در آغاز سال نو و دیگری در آغاز سال تحصیلی است که با اجرای برنامه های شاد در محل انجمن، به خانواده‌های تحت پوشش انجمن اقلام مورد نیاز در قالب بسته‌های کمکی شامل، کیف، کفش، نوشت افزار، مواد غذایی و اسباب بازی اهدا می‌شود.

رئیس بیمارستان امید ارومیه گفت: در این برنامه‌ها بیماران و خانواده‌هایشان با دیگر خانواده‌ها آشنا شده و احساس در کنار هم بودن و یک خانواده بودن در آنها تقویت می‌شود.

وی اظهار داشت: این انجمن یک موسسه خیریه مردمی است و از لحاظ اداری شامل یک هیئت امنا و هیئت مدیره و مسئولان اداری است و بودجه آن نیز از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

خشابی گفت: اعضای گروه مددکاری امید افراد داوطلبی هستند که به این بیمارستان مراجعه کرده و پس از اینکه اهداف آنان برای همکاری با این انجمن مورد بررسی قرار گرفت، با توجه به توانمندی‌ها و علایق آنها در بخش‌های مختلف این انجمن از قبیل پزشکی، پرستاری، اداری، جذب کمک‌های مردی، فرهنگی و هنری مشغول به‌کار می‌شوند.

وی افزود: یکی از اهداف انجمن ساخت بیمارستان ویژه بیماران سرطانی است و از 15 سال پیش عملیات احداث ساختمان بیمارستان امید آغاز شده اما با توجه به هزینه‌های بالای آن هنوز به پایان ساخت خود نرسیده است.

خشابی در رابطه با ساختمان و تجهیزات بیمارستان امید تصریح کرد: با توجه به هزینه های بالایی که ساخت بیمارستان دارد امیدواریم در بهار سال 95 عملیات ساخت آن از نظر ساختمانی به پابان برسد البته این پایان کار نیست و مشکل بعدی ما شامل تامین تجهیزات و تامین پرسنل آن است که هر دوی اینها به اندازه ساخت بیمارستان مهم هستند.

وی افزود: هزینه تجهیزات بیمارستانی در حدود 20 تا 30 میلیارد تومان است البته بخش‌هایی از تجهیزات آن تامین شده اما نیاز به تجهیزات تکمیلی دیگری نیز هست و نکته دیگر تامین پرسنل بیمارستان است.

رئیس بیمارستان امید اظهار داشت: از کلیه پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و متخصصان آزمایشگاهی دعوت می‌کنم که به یاری این انجمن، چه در قالب داوطلبانه و چه قراردادی بشتابند تا ما از تجارب و تخصص و علم آنها در این انجمن استفاده ببریم.

رئیس انجمن مددکاری امید گفت: ما معتقدیم نیروهای متخصص که با عشق و علاقه و به صورت داوطلبانه کار می‌کنند بازده کاری بهتری دارند و در روحیه دهی و کمک به بهبود بیماران موفق‌تر خواهند بود چرا که فعالیت نیکوکارانه علاوه بر نتیجه ملموسی که در انجمن نشان می دهد احساس خوبی نیز در فرد داوطلب ایجاد می کند.

خشابی گفت: شماره حساب‌های این انجمن در تمام بانک‌ها موجود است و ما با توجه به خواست خیرین کمک‌های آنان را در موارد خواست خودشان استفاده می‌کنیم.

ارسال نظرات