خبرهای داغ:
امام جمعه شاهین‌دژ:

خروج نیروهای ایران از خلیج فارس مساوی با ناامنی منطقه است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: خروج نیروهای ایران از خلیج فارس به طور قطع منطقه را با ناامنی روبه‌رو می‌کند.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۹۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: خارج شدن نیروهای ایران اسلامی از خلیج فارس به طور قطع منطقه را با تلاطم و ناامنی بیشتری روبه‌رو می‌کند.

وی فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسین(ع) را به اقشار مختلف مردم تبریک گفت و افزود: ایشان الگویی شایسته و اسوه‌ای بارز برای آحاد جامعه به ویژه انسان‌های آزاده به شمار می‌روند، پس در چنین روزهایی برای شناخت هر چه بیشتر ائمه معصوم(ع) به ویژه امام دوم شیعیان باید به صورت جدی و با عزم راسخ گام برداشته شود.

این مسئول دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران کشور با مقام معظم رهبری به مناسبت بعثت رسول اکرم(ص) در 16 اردیبهشت ماه را مورد توجه قرار داد و ضمن اشاره به بخشی از صحبت‌های رهبری، گفت: باید رهنمودهای ایشان در همه زمینه‌ها توسط آحاد مردم به ویژه مقامات و تصمیم‌سازان ایران اسلامی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شاهین‌دژ ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه آمریکا همه مسلمانان را علیه یکدیگر شورانیده و کشتار و خونریزی به واسطه آنها رقم می‌زند، ولی از طرف دیگر با سر دادن شعارهایی مانند حقوق بشر، مقابله با ظالم و امثال آن به دنبال فریب دادن آحاد مردم است، یادآور شد: ولی در عمل شاهد هستیم که به جنگ‌های منطقه‌ای دامن می‌زنند، همچنین سلاح و مهمات در اختیار گروهک‌های تروریستی قرار می‌دهند.

این استاد حوزه‌های علمیه این قبیل تحرکات همین طور وحشی‌‌گری‌ها را نشان‌دهنده وجود تفکر جاهلی شدیدتر از زمان نزول دین مبین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حتی گاهی رفتارها و حرکاتی به مراتب شنیع‌تر از عصر جاهلیت را ترویج می‌دهند، به عنوان مثال جهاد نکاح در آن سال‌ها نیز وجود نداشت، ولی امروزه درصدد ترویج دادن این حرکت ضدانسانی هستند.

وی بر ضرورت مقابله با حرکات مبتنی بر جاهلیت عصر جاری تاکید و تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب رویکرد و خط مشی اسلام‌ستیزی غرب در حال حاضر غوغا می‌کند، به طوری که حتی گروهک تروریستی داعش را پرورش داده و به این وسیله به دنبال منفور جلوه دادن دین مبین اسلام در سراسر جهان هستند، بنابراین باید با رفتارهایی از این جنس مسلمانان به صورت یکپارچه مقابله کنند.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به یاوه‌گویی‌های غرب برای جلوگیری از حضور نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس همچنین تلاش مستکبران برای تصویب این قانون در کنگره آمریکا، خاطرنشان کرد: حال آنکه این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که خارج شدن نیروهای نظامی ایران از خلیج فارس مساوی با بر هم خوردن امنیت منطقه است.

امام جمعه شاهین‌دژ ضمن ابراز تاسف از یادآوری انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا، گفت: این واقعه دردناک به واسطه عدم حضور نیروهای نظامی ایران در آمریکا یا حضور کمرنگ‌شان بود، بنابراین باید از مواضع آبی، خاکی و هوایی کشورمان با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دفاع کنیم تا اینکه دشمن بار دیگر جسارت تعرض به حریم امنیت ملی را پیدا نکند.

این مسئول گفت: به برکت حضور نیروهای امت حزب الله در خلیج نیلگون همیشه فارس آمریکا و ایادی استکبار جهانی تا کیلومترها به عقب رانده‌ شده‌اند، همین طور هر بار آرزوی تعرض و تعدی به مرزهای ما را در مخیله خود پرورانده‌اند با رسوایی هر چه تمام‌تر توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی دستگیر شده‌اند، تا جایی که عرق شرم بر پیشانی‌شان نشسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آذربایجان غربی همگام با برخی از مناطق دیگر کشورمان را مورد اشاره قرار داد و از آحاد مردم برای حضور حداکثری در این آئین عبادی، سیاسی و اجتماعی برای لبیک‌گویی به رهنمودها و دعوت مقام معظم رهبری قدردانی کرد.

باقری در قسمت پایانی سخنان خود با اظهار اینکه ملت ما همیشه و در عرصه‌های گوناگون حضور پرشور داشته‌اند، بیان داشت: به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس و تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌های اقتصادی دشمنان دین مبین اسلام همه و همه با حضور باشکوه و پرشور ملت بزرگ ایران اسلامی رنگ تحقق به خود گرفته است.
ارسال نظرات