امام جمعه موقت مهاباد گفت: خیانت‌های آمریکا در طول تاریخ به ایران در حافظه ملت ماندگار شده است.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۹۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا یحیی اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، در جمع مردم اظهار داشت: خیانت‌ها همین طور دشمنی‌ و کارشکنی‌های ایادی استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جهانخوار در حافظه ملت ماندگار شده است.

این مسئول در این ارتباط خاطرنشان کرد: نباید این جنایت‌ها که همچنان نیز در حال تکرار است، با گذشت زمان به بوته فراموشی سپرده شود، به ویژه اینکه خباثت‌ها همچنان علیه ملت ما ادامه دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به گوشه‌ای از بیانات ارزشمند امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر «آمریکا شیطان بزرگ است»، ادامه داد: باید در راستای بازخوانی اندیشه‌ها و افکار حضرت امام(ره) به طور جدی گام برداشته شود، همین طور ارزش‌ها و دلایل شکل‌‌گیری انقلاب اسلامی را به نسل جدید کشورمان انعکاس دهیم.

اسماعیلی به اقدامات مذموم دشمنان اسلام برای دین‌گریز کردن اقشار مختلف مردم و ملل اقصی نقاط دنیا اشاره کرد، گفت: دشمن فرقه‌های ضاله و گروهک‌های تروریستی مختلف را طراحی کرده و مورد حمایت خود قرار می‌دهد تا از این رهگذر آنها را نماینده‌ و سمبل دین مبین اسلام معرفی کند حال آنکه این سری حرکت‌ها راه به جایی نمی‌برد.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این موضوع که جشن بزرگ جهان بشریت به ویژه مسلمانان به عبارت دیگر مبعث پیامبر اکرم(ص) را پشت‌سر گذاشته‌ایم این روز فرخنده را به آحاد ملت تبریک گفت، افزود: برای نکوداشت این روز فرخنده مراسم‌های مختلفی در اقصی نقاط کشور همین طور آذربایجان غربی برگزار شد.

این مسئول معراج نبی مکرم اسلام(ص) از یک مسجد سرنوشت‌ساز در جهان بشریت به مسجد مهم دیگر دنیا اشاره کرد و افزود: در این موضوع نکته‌های زیادی نهفته است، که هرگز نباید با غفلت و بی‌خبری از کنار این موضوع عبور کنیم، بلکه باید برای فهم و درک علت و چرایی آن گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با اظهار اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) به خواست ذات اقدس الهی برای نجات بشریت به پیامبری مبعوث شدند، اضافه کرد: آن ایام در شبه جزیره عربستان افکار جاهلی و نابخردانه بین اقوام عرب موج می‌زد همین‌طور دو حکومت بزرگ جهان ایران و روم مقابل دعوت پیامبر اکرم (ص) ایستاده بود‌ند ولی امروز شاهد گسترش یافتن دامنه دین اسلام هستیم.

امام جمعه موقت مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفته معلم و بزرگداشت مقام بلند استاد مرتضی مطهری دانشمند شهید جهان اسلام را پشت‌سر گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: دشمنان دین مبین اسلام از طریق ترور، به شهادت رساندن و حذف شخصیت‌های عالم و فاضل به دنبال مسدود کردن مسیر روشنگری و آگاه‌سازی هستند، حال آنکه به نتیجه مطلوب و مورد انتظار دست نمی‌یابند.

‌وی گفت: شخصیت‌های انسان‌ساز زیادی در دامن دین مبین اسلام و با تکیه کردن به قدرت بی‌نهایت ذات اقدس الهی پرورش یافته‌ و به جایگاه رفیعی در سراسر جهان دست یافته‌اند.

اسماعیلی اضافه کرد: برخی از این دانشمندان به چنان درجه‌‌ای از علم و آگاهی دست یافته‌اند، که در تغییر سرنوشت ملت‌ها اثر دوچندان داشته‌اند، از این رو دشمنان اسلام توان و یارای مقابله با این علمای فرهیخته را ندارند.

ارسال نظرات