خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: باید برای درک فلسفه معراج پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) اهتمام ویژه صورت گیرد.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۹۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: باید در راستای درک و فهم فلسفه معراج پیامبر اکرم(ص) گام برداشته شود.

این مسئول اضافه کرد: این روز در تاریخ به معنای واقعی کلمه حائز اهمیت بوده و رویداد در خور توجهی محسوب می‌شود که نباید از کنار آن با سادگی و بی‌توجهی عبور کرد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه نام مسجدالاقصی در آیه نخست سوره اسراء مورد اشاره قرار گرفته است، به طوری که این عنوان در ذیل موضوع معراج پیامبر اکرم(ص) و سیر شبانه ایشان از مسجد الحرام به مسجدالاقصی مطرح شده است، اضافه کرد: بنابراین باید در آیات نورانی قرآن کریم بیش از پیش غوطه‌‍ور شد.

بیضاوی به تلاش‌های مذموم و نکوهیده دشمنان دین مبین اسلام برای فاصله انداختن بین ملت‌ها و آموزه‌های ارزشمند دینی تاکید کرد و ادامه داد: بنابراین باید بیش از پیش برای شناخت دین مبین اسلام و ارزش‌های متعالی آن با عزم راسخ گام برداشته شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تلاش برای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: در این صورت تا اندازه زیادی مشکلات مختلف موجود در کشورمان حل می‌شود و بسیاری از ظرفیت‌ها به حالت بالفعل درمی‌آید.

امام جمعه اهل سنت ارومیه بر ضرورت اتحاد، همدلی و داشتن رویه واحد برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب تاکید کرد، بیان داشت: سال گذشته عنوان «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار محوری انتخاب شده بود.

بیضاوی ضمن تاکید بر ضرورت فراموش نکردن شعارهای سالیان گذشته، خاطرنشان کرد: امسال هم باید برای جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی همان رویکرد را دنبال کرده و یکدل و یک زبان برای تحقق آرمان‌ها بکوشیم.

وی بر ضرورت معرفی، شناخت و تبیین ظرفیت‌های مختلف کشورمان در زمینه‌های گوناگون تاکید و تصریح کرد: برای بالفعل‌سازی این ظرفیت‌ها باید به صورت جدی و با همت جمعی گام برداشته شود، چرا که تنها در این صورت شعار اقتصاد مقاومتی در عمل یکایک افراد جامعه متبلور می‌شود.

ارسال نظرات