مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمراستان مرکزی با اشاره به عضویت 6 هزار جوان در حوزه معاونت جوانان و آموزش جمعیت هلال احمر استان مرکزی خبر داد و گفت: مهم‌ترین نقطه قوت جمعیت هلال احمر این است که حزبی نبوده ولی برای تمام احزاب بی‌منت و براساس انسانیت خدمات ارائه می‌کند.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۴۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید رضا میرهاشمی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار داشت: کار خیر و داوطلبانه حد و مرز و زمان ندارد مهم نیست چقدر استطاعت مالی داشته باشی مهم این است که بخواهی کار داوطلبانه را در شناسنامه زندگی‌ات ثبت کنی.

وی افزود: اسلام دین مهربانی بوده و بر این امر تاکید دارد، تمامی اهداف عالی جمعیت هلال احمر نیز براساس مهربانی است و مهم‌ترین نقطه قوت جمعیت هلال احمر این است که حزبی نبوده ولی برای تمام احزاب بی‌منت و براساس انسانیت خدمات ارائه می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمراستان مرکزی تصریح کرد: هلال احمر موسسه مردمی و خیریه بوده و اگر اعتباری را از دولت دریافت میکند تنها به دلیل ارائه خدماتی است که به دولت می‌دهد، هر قدر میزان مشارکت مردم بیشتر باشد خدمات ارائه شده از سوی این جمعیت افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام میرهاشمی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: براساس ارزیابی کشوری در طرح نوروزی 95 امسال هلال احمر استان مرکزی به عنوان جمعیت کارآمد به علت داشتن نیروهای با توان در بخش امداد و نجات پیدا کرد.

وی افزود: 13 پایگاه در سطح استان در فصول مختلف و در شرایط خاص تعداد این پایگاه‌ها به بیش از 30 پایگاه نیز ارتقاء می‌یابد تا جمعیت غیردولتی استان بتواند اقدامات بهتر و سریع‌تری را انجام دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمراستان مرکزی تصریح کرد: در حوزه معاونت جوانان و آموزش 6 هزار جوان عضو این جمعیت هستند و خدمات بی‌منت و بشر دوستانه به جمعیت نیازمند امدادرسانی ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام میرهاشمی در ادامه گفت: ابتکاراتی را این جمعیت در سطح استان انجام می‌دهد که نسبت به جمعیت‌ هلال احمر سایر استان‌ها متمایز شده که شامل ایجاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش که براساس این تفاهم نامه 50 هزار دانش‌آموز در تمامی سطوح تحصیلی دوره‌های کمک های اولیه و امداد و نجات را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: بیش از 10 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین 10 هزار نفر از دانش آموختگان کار و دانش در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه شرکت کرده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمراستان مرکزی تصریح کرد: تعداد مدارس و دانش‌آموزان طرح دادرس 1400 نفر است، جمعیت هلال احمر استان مرکزی در مسابقات قرآن عترت رتبه‌های اول تا سوم جمعیت هلال احمر ار کسب کرده‌اند، دستگاه برتر در بحث اوقات فراغت جوانان در سه سال متوالی، در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور جزو 10 جمعیت برتر دنیاست که توانسته در جذب دواطلب فعالیت بیشتری را از خود نشان دهد.

حجت‌الاسلام میرهاشمی با اشاره به فعالیت سازمان داوطلبی در جمعیت هلال احمر گفت: سازمان داوطلبان پل ارتباطی میان خیرین و نیازمندان است، خانواده‌هایی خاص تحت پوشش خانه هلال احمر قرار می‌گیرند و از آنجا که خدمت به مردم مهم‌ترین اقدام این سازمان غیردولتی است در این بخش تلاش مضاعفی را نشان می‌دهیم تا با شناسایی خانواده‌های نیازمند و معرفی به خیرین به نوعی در راستای حمایت از این خانواده‌ها گام بردارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح ملی همای رحمت برای یک‌هزار 131 خانواده در ایام نوروز سبد حمایتی با کمک خیرین و توانگران تهیه و توزیع شد، اجرای 51 کانون سلامت، اجرای طرح فرشتگان و ... از طرح‌های حوزه داوطلبان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات