"سپاه پاسداران نقش بسزایی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی داشته دارد"

هرگز با نظام استبداد سازش نمی‌کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان هر روز دندان تیز می‌کنند و انتظار دارند که ما با آن‌ها همراه شویم، اما قانون ما این است که در راه صیانت از دین اسلام تا آخرین نفس بایستیم و هرگز با نظام استبداد سازش نکنیم.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۳۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک با اشاره به تقارن پنجشنبه آخر ماه مبارک رجب با بعثت پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: بعثت سرمنشا تمام تحولات معرفتی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه بشری است.

وی افزود: بعثت به یک معنا آغاز یک راه بزرگ برای معرفت انسان‌ها و از سوی دیگر برگزیدن آخرین پیامبر و ختم نبوت است، بعثت یعنی سیر انسان به عالی‌ترین قله کمال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آیات سوره العق اولین آیات نازل بر قلب پیامبر(ص) بود، سوره‌ای که تمام رموز میان عاشق و معشوق، آفریدگار و بنده در آن نهفته است، بسم‌الله یعنی خط بطلان بر شرک و نفاق بر تمامی خطوط دنیوی و مادی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به حرمت‌شکنی‌های صورت گرفته در جهان نسبت به پیامبر اسلام(ص) گفت: پیامبر(ص) در دوران عمر با برکت خود که دعوت مردم به دین اسلام را عهده‌دار بود بارها مورد تعرض جاهلان و مفسدان قرار گرفت، امروز هم متاسفانه شاهد به آتش کشیده شدن کتاب قرآن از سوی عده‌ای جاهل هستیم که با حمایت از قدرت‌های استعماری و استکباری علیه پیامبر اسلام(ص) مطالبی را می‌نویسند یا با انتشار کاریکاتورهایی نسبت به پیامبر اسلام(ص) تعرض می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به جنایات آل‌سعود گفت: متاسفانه در دنیای اسلام عده‌ای متحجر، عده‌ای افراد خود فروخته و جاهل به نام اسلام به نام دین رحمت و صلح‌آمیز دست به جنایات غیرقابل بخشودنی دست می‌زند، یمن را با خاک و خون یکسان کرده‌اند، طالبان و القاعده و داعش با سیاست‌های امریکا و آل سعود شکل گرفته است.

خطیب جمعه اراک گفت: سناریویی است که پشت پرده آن ابرقدرت‌های غربی هستند، دلارهای نفتی آل سعود به جای حمایت از مسلمانان گرسنه و مظلومان شود صرف جنایات و کشتار مردم مظلوم می‌شود این در حالیست که 80 درصد مردم یمن و مردم سوریه زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به موشک باران بیمارستان‌های حلب گفت: بمباران بیمارستان الضبیط با موشک‌های 600 تا 800 کیلویی و کشتار بیش از 100 نفر از مردم سوریه جنایتی فجیع است.

وی افزود: به جای اینکه دنیای اسلام تمام نیروهای خود را علیه مقابله با ظلم بسیج کند تا در برابر اسرائیل، آمریکا و انگلیس و دنیای غرب بایستد کاری می‌کنیم که در دنیای غرب با اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را مطرح می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اسلام دین جنایت نیست، اسلام دین رافت و مهربانی است و هرگز اجازه جنایت نمی‌دهد، اسلام بدترین عذاب را به افرادی می‌دهد که دست به آتش زدن افراد بی‌گناه می‌زنند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بعثت پیامبر وظیفه ما را صد برابر می‌کند وظیفه تمام اقشار جامعه اسلام بسیار سنگین است که دین اسلام را بیشتر بشناسیم و در راه گسترش و تبیین دین اسلام بیشتر تلاش کنیم.

خطیب جمعه اراک در ادامه گفت: باید از اسرائیل، آل سعود، امریکا و اسرائیل برائت بجوئیم، اسلام دین حمایت از مظلوم و مقابله با جنایتکاران است، اسلام دین عدالتخواهی است ولی با قدرت در مقابل ظلم می‌ایستد.

وی افزود: حمایت از مظلوم وظیفه هر مسلمان و امت اسلامی است، دنیا باید اسلامی حقیقی را بشناسد و نباید از جنایتکاران آل سعود حمایت کند، دنیا نباید اسلام را با نگاه این جانیان ببیند.

آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: در جامعه خودمان هم هستند که کسانی به نام اسلام تقلب می‌کنند به نام اسلام دروغ می‌گویند یا به نام اسلام دست به کارهایی دیگر می‌زنند، اسلام رسول الله(ص) اسلام انسانیت و شرف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروز بسیج سازندگی تصریح کرد: این نهاد کارنامه درخشانی از خود داشته است به شکلی که تا به امروز در زمینه بسیج اقتصادی و اقتصادمقاومتی کمک شایان انجام داده چراکه با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و مشاغل خُرد می‌تواند در ارتقای اقتصاد کشور و تامین نیازهای مردم و خودکفایی آنها به ویژه روستائیان نقش به سزایی دارد.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی با اشاره به اعیاد شعبانیه تصریح کرد: روز میلاد امام زین‌العابدین(ع)، امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را در پیش داریم، اعیادی که به حق به نام روز آزادگان، پاسداران و جانبازان نامگذاری شده، پاسداران با تاسی از امام حسین(ع) در سال‌های پس از انقلاب اسلامی تاکنون حماسه‌های بسیاری آفریده‌اند و در جنگ هشت ساله تحمیلی، شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: نقش سپاه پاسداران در خنثی سازی توطئه های فراوان دشمنان علیه نظام اسلامی بسیار قابل توجه است و تاکنون بسیاری از فعالیت های منافقان را بی اثر کرده‌اند، جانبازانی که در تمام دوران زندگی خود صبر و استقامت را پیشه کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) یادآرو شد: دشمنان هر روز دندان تیز می‌کنند و سلاح‌های جدید برای مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی به کار می‌گیرند، چند روز پیش تعدادی از اعضا کنگره آمریکا با نامه به رئیس جمهور این کشور خواستند تا سلاح های جدیدی در اختیار رژیم غاصب صهیونیسم قرار گیرد تا بازهم مسلمانان را در جای جای جهان به خاک و خون کشند و انتظار دارند که ما با آن‌ها همراه شویم، اما قانون ما این است که در راه صیانت از دین اسلام جان فدا کنیم و تا آخرین نفس در برابر ظالم بایستیم.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی با اشاره به روز هلال احمر گفت: هلال احمر نهاد مهمی است و این نهاد کار بسیار سختی برای امدادرسانی در مواجهه با حوادث غیرمترقبه و سایر حوادث دارد که ارزش والای خدمات این نهاد را مشخص می‌کند و فعالان غیرتمند هلال احمر علاوه بر داخل کشور، در کشورهای دیگر کمک می‌دهند که این خدمات گستره قابل تقدیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درمان بیماری‌های خاص هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها دارد باید حتی الامکان مورد مساعدت قرار گیرند، مسئولیت مضاعف در جامعه نسبت به بیماران خاص احساس شود و این همدلی از ضرورت‌های اجتماعی جامعه اسلامی است، همه همت کنند تا بیمارستان آیت‌الله خوانساری هر چه زودتر تکمیل شود تا بار سنگین هزینه‌های برای این بیماران کمتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات