خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع)
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین(ع) گفت: استفاده از سلاح پویای اقتصاد مقاومتی، موجب تقویت حاکمیت نظام اسلامی در مقابل هجوم بیگانه است.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۳۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

حجت الاسلام احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره راهکارهای تحقق شعار سال و اهمیت آن ابراز کرد: اقتصاد یکی از نیازها و ضرورت های زندگی انسانها می باشد و در اسلام نیز به آن توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: اسلام در بحث اقتصاد از مسلمانان خواسته تامیانه روی داشته باشند و همچنین اسراف و تبذیر را مورد مذمت قرار داده و به کسب حلال سفارش نموده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین(ع) ادامه داد: در قرآن نیز استقلال اقتصادی مسلمانان و عدم وابستگی به کفار و ظالمان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان این نکته که سلاح پویای اقتصاد حاکمیت نظام اسلامی در رابطه با بیگانه را تقویت و دولت اسلامی را حفظ می نماید، افزود: چون روابط سیاسی و اقتصادی دولت ها بهم پیوسته می باشد لذا بحث اقتصاد سیاسی خود کفایی و همیاری عموم اقشار جامعه در قطع وابستگی و بستن راههای نفوذ بیگانگان از مهمترین مسئولیت های دولت اسلامی و مردم می باشد و باید سعی شود آن استقلال را بدست بیاوریم.

احمدی با اشاره به آیات و روایات در زمینه اقتصاد گفت: در اسلام بر خلاف فرهنگ غرب که به مصرف گرایی تاکید می کند، به تولید بیشتر و مصرف کم و رونق اقتصادی تاکید شده است؛ حضرت علی (ع) فرمودند هرکسی آب و خاکی بیابد و باز هم فقیر باشد خداوند او را از رحمت خود دور می نماید، یعنی اگر کشوری آب و خاک مساعد دارد و ملتش خودکفا نبوده و وابسته به بیگانه باشند، اینها از رحمت خدا دورند.

وی بیان داشت: بنابراین در بحث اقتصاد مقاومتی دولت و حاکمیت مسئولیت دارد زمینه را فراهم نماید و سیاستگذاری هایش را با فرمایشات حضرت آقا که حدود ده مورد آنرا در سخنرانی روز اول سال بیان نمودند هماهنگ کند.

احمدی در پایان ضمن تاکید بر تولید داخلی تا حد خودکفایی گفت: سیاست های کلی دولت باید به سمت اقتصاد مقاومتی و خود کفایی اقتصادی باشد و از طرفی، هم مردم باید به خرید تولیدات داخلی بپردازند و هم از خرید برندهای خارجی دوری نمایند تا کشور خود کفا گردد.


ارسال نظرات