امام جمعه ابرکوه: خلیج فارس سراسر حوزه ایران است، آمریکا فضول منطقه است و غلط می کند که در این حوزه که خانه ما است دخالت می کند.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۱۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرهنگیان اظهار کرد: ایشان بر محورهای مهمی از جمله ضرورت توجه به فضای مجازی تأکید کردند، که به عنوان عرصه ای جدید در زندگی امروز اثرگذار است.

حسینی افزود: دیگر اینکه مسئولان باید نیروی انسانی مستقل در کشور تربیت کنند، تا احساس شخصیت، مقاومت، هویت ملی و انقلابی داشته باشند و در برابر دشمن قدرتمندانه بایستند و در نوع تعامل خود با کشورهای زورگو با ضعف و سستی برخورد نکنند. موضع قوی و انقلابی مسئولین نمی گذارد دشمن جسور شده و حرفهای زیاده خواهانه و زورگویانه بزند که چرا ایران؛ در خلیج فارس رزمایش برگزار می کند. مگر شما فضول منطقه هستید؟! خلیج فارس سراسر حوزه ایران است، شما غلط می کنید که در این حوزه که خانه ما است دخالت می کنید.

وی ضمن تقدیر از موضع وزیر امورخارجه گفت: باید با امریکا که همسو با نوکران عربش اسم جعلی برای خلیج فارس اظهار داشته است، برخورد شود. وزیرخارجه باید به آمریکایی ها و غربی ها بگوید: اینجا خانه ما است و شما تجاوزگران باید به خانه خودتان که همان خلیج خوکها است، برگردید.


روز پاسدار یعنی روز بیان حقیقت فرهنگ پاسداری از دین
حسینی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، تصریح کرد: امام حسین(ع) بزرگ پاسدار اسلام است که در این راه، بزرگترین حماسه ماندگار تاریخ را در کربلا آفرید. روز پاسدار، روز بیان حقیقت یک فرهنگ است و آن پاسداری از حریم دین، نظام و انقلاب می باشد، که این وظیفه ای همگانی است و نباید اجازه دهیم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و دین مورد توهین قرار گیرد.


خطیب جمعه ابرکوه بیان کرد: روز جانباز نیز یادآور رشادت و فداکاری قمر بنی هاشم (ع) است که صحرای کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی در راه حق و ولایت کرد. جانبازان که سرمایه های ماندگار انقلاب، شهدای زنده نهضت اسلامی، سند حقانیت دفاع مقدس، مایه سربلندی و سرافرازی ملت ایران هستند، به وجود مبارک قمر بنی هاشم (ع) تأسی کرده اند.

وی با نزدیک شدن به پنجشنبه 28 اردیبهشت سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون درسال 58 گفت: آمریکایی ها طرح استعماری کاپیتولاسیون را در دنیا اجرا و به نام دهکده بزرگ جهانی، کشورهای شرقی، جنوبی و بعضاً شمالی ایران را مستعمره خود کردند. دولت های منطقه را ذلیلانه برده خود کرده و حاکمیت ملی و استقلالشان را از بین بردند.

حسینی عنوان کرد: اگر حکام جیره خوار عرب نیروهای مکتبی و مقتدر حزب الله را با وسوسه کورکورانه آل یهود سعودی تروریست معرفی می کنند و برای آمریکا و اسرائیل خوش رقصی می کنند، بخاطر همین است که تحت سلطه کاپیتولاسیونی قرار دارند، که امام خمینی (ره) در اولین ماه های پیروزی انقلاب، حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن را برای همیشه لغو کرد.

امام جمعه در پایان 19 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و امروز 17 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری را به سخت کوشان و فعالان این عرصه تبریک و خداقوت عرض کرد.

ارسال نظرات