در فروردين ماه امسال به طور روزانه 52 ولادت و در هر2 ساعت 4 ولادت در استان به ثبت رسيده است.
کد خبر: ۸۶۷۱۲۳۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در فروردين ماه امسال به طور روزانه 52 ولادت و در هر2 ساعت 4 ولادت در استان به ثبت رسيده است.

احد جودی افزود: تجزیه و تحلیل آماری نشانگر اینست که در فروردین امسال1 هزار و 623 واقعه ولادت در استان زنجان متولد شده اند که نسبت به 1هزار و 559 نوزاد متولد شده در مدت مشابه سال گذشته 4.11درصد با افزایش مواجه بوده است.

وی اظهار کرد: ازمجموع تعداد ولادت های رخ داده در فروردین ماه تعداد 876مورد متولدین پسر و 747 مورد مربوط به متولدین دختر می باشد که در مقایسه تعداد ولادت های به ثبت رسیده پسران بیشتر از دختران می باشد.

جودی در ادامه به تعداد ولادتهای رخ داده در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد وافزود: در فروردین امسال تعداد 1 هزارو 80 واقعه ولادت در مناطق شهری رخ داده که از این تعداد 574واقعه پسر وتعداد506واقعه دختر بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان همچنین به تعداد ولادت های رخ داده در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: تعداد 543 واقعه ولادت در مناطق روستایی به دنیا آمده که از این تعداد 302 واقعه پسر و تعداد 241واقعه دختر بوده است.

وی به نسبت جنسي ولادت در فروردين ماه سال جاري اشاره کرد و گفت : نسبت جنسی برابر با 117 يعني به ازاي ثبت واقعه 100 ولادت دختر تعداد 117 ولادت پسر در استان زنجان به ثبت رسيده است .

گفتنی است، بيشترين ولادتهاي ثبت شده در استان زنجان در فروردين سال جاري مربوط به مادران واقع در گروه سني 25-29 سال بوده است با 487 واقعه كه 30 درصد از كل ولادتها را به خود اختصاص داده است .

ارسال نظرات