استاندار زنجان از دو پروژه درمانگاه نیمه کاره خیرساز حلب و سد بلوبین شهرستان ایجرود بازدید کرد.
کد خبر: ۸۶۷۱۲۰۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در طول سفر یکروزه خود به شهرستان ایجرود از دو پروژه درمانگاه نیمه کاره خیرساز حلب و سد بلوبین بازدید و در جریان میزان پیشرفت فیزیکی و مشکلات این پروزه ها قرار گرفت.

مهندس انصاری به سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تکمیل و بهره برداری از سد ها اشاره نمود و از توجه ویژه در تخصیص اعتبارات به این طرح ها خبر داد و خواستار تسریع در روند اجرای آنها شد.

وی افزود: با بهره برداری از دو سد گلابر و بلوبین در آینده نزدیک شاهد گام های موثر در رفع مشکلات تامین آب شرب استان باشیم.

همچنین در حاشیه این بازدید حمیدنیا مدیرکل آب منطقه ای استان زنجان گزارشی از وضعیت و میزان پیشرفت سد بلوبین ارائه نمود و گفت: طرح مطالعاتی سد بلوبین از سال 85 آغاز شده، عملیات اجرایی انحراف آب آن در سال 92 به اتمام رسیده و با آغاز عملیات اجرایی ساخت بدنه، حداکثر تا دو سال آینده شاهد آبگیری این سد خواهیم بود.

امیر حمیدنیا افزود: سد بلوبین علاوه بر تامین 18.3 میلیون مترمکعب آب برای شرب و صنعت شهرستان، آب مورد نیاز برای کشاورزی اراضی پایین دست سد و حقابه های کشاورزی و زیست محیطی منطقه نیز تامین خواهد شد.

گفتنی است، سد بلوبین از نوع خاکی و با هسته رسی می باشد که 57 متر ارتفاع از بستر رودخانه دارد و طول و عرض تاج آن به ترتیب 320 و 12 متر پیش بینی شده و حجم کل مخزن سد 54 میلیون متر مکعب می باشد.

ارسال نظرات