همایش شوراهای شهر و روستا در ایجرود با حضور استاندار زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۱۹۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در این همایش به توسعه شهرستان ایجرود در برخی شاخص ها از جمله بهسازی راه های روستایی، گازرسانی، تامین آب شرب و دسترسی به مخابرات اشاره نمود و گفت: در 55 روستای شهرستان ایجرود، دهیاران منتخب مستقر شده اند و با کمک های دولت در اجرای طرح های هادی به زودی شاهد تغییرات و توسعه بیشتر شهرستان ایجرود خواهیم بود.

مهندس انصاری با اشاره به سه وظیفه عمده اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: ارتباط با مسئولین استانی جهت انتقال مشکلات و مسائل شهرها، جلب مشارکت مردم در حل مشکلات شهری و اولویت گذاری در مصرف اعتبارات بر اساس مسائل شهرها و روستاها از جمله مهمترین وظایف اعضای شوراهاست.

وی ضمن انتقاد از ضعف در بسیج امکانات محلی و عدم تصمیم گیری صحیح برای مصرف بودجه های تخصیص یافته، اظهار داشت: شوراها باید در اولویت گذاری هزینه نمودن اعتبارات عمرانی، دولت را در رفع مشکلات اساسی شهرها و روستاها یاری نمایند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: مردم به منزله عائله دولت هستند که تامین کلیه نیازهای آنان بر عهده دولت می باشد ولی با توجه به محدودیت در منابع مالی و اعتبارات، باید در مصرف منابع اولویت گذاری مناسبی انجام پذیرد.

وی فلسفه ایجاد دولتها را کسب درآمد و صرف آن جهت ارائه خدمت به مردم کشور دانست و تاکید نمود: بدلیل محدودیت در منابع مالی، مشکلات مطرح شده به ترتیب بررسی و رفع خواهد شد.

در پایان این همایش از اعضای نمونه شوراهای شهر و روستا در شهرستان ایجرود تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات