خبرهای داغ:
با حضور 400 نفر از فرهنگیان بسیجی ناحیه چهار آموزش و پرورش

همایش اقتصاد مقاومتی در دبیرستان امام صادق(ع) قم برگزار شد

همایش بزرگ تبیین اقتصاد مقاومتی با حضور 400 تن از فرهنگیان بسیجی ناحیه چهار آموزش و پرورش قم در دبیرستان امام صادق(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۱۸۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید محسن موسوی جانشین بسیج سازندگی ناحیه امام حسین(ع) طی سخنانی در همایش 400نفری خواهران و برادران فرهنگی بسیجی کانون شهدای فرهنگی ناحیه چهار در سالن اجتماعات دبیرستان ماندگار امام صادق(ع)، ابراز داشت: ما باید در موضوع فرهنگ کار و تولید تلاشمان را مضاعف نماییم و هر روز با تولیدات بهتر و بیشتر کشورمان را به سوی مراحل پیشرفت سوق داده و از بار تحریم ها بکاهیم.

وی افزود: چند سال پیش روستائیان مازاد مصرف خودشان در بحث تولید از جمله لبنیات، گوشت و غیره را به شهر می آوردند اما امروز متاسفانه این فرهنگ از بین رفته و روستائیان نیز به نوعی مصرف گرا شده اند و ما امروز باید در کنار درس خواندن بچه هایمان به آنها یک حرفه و شغل نیز یاد بدهیم.

موسوی اظهار داشت: کشور ما از نظر منابع فسیلی جزء 3 کشور برتر جهان است ولی متاسفانه ما یکی از پر مصرف ترین کشورهای دنیا می باشیم. امام موسی کاظم (ع) می فرمایند "کسی که اسراف کند نعمتش از بین می رود " حال باید جلوی این گونه اسراف های بی حد در منابع آبی، گازی و غیره را بگیریم تا در آینده با بحران کمبود منابع دچار نشویم.

وی در پایان ضمن بیان مثالی از تحریم های امریکا علیه کره شمالی گفت: آنها با کوچک ساختن پارکینگ منازلشان جلوی خرید خودروهای آمریکایی را گرفتند بنحوی که فقط خودروهای کوچک تولید خودشان در آن پارکینگ ها جا می گرفت و امروزه فقط 2 درصد از خودروهای آمریکایی را در این کشور شاهد هستیم. ما باید با خرید تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی راه ورود کالاهای خارجی را به درون کشورمان بگیریم.

در این همایش برخی مسئولان اداری، شورای کانون و مربیان و سرگروه های حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان حضور داشتند.


ارسال نظرات