استاندار زنجان:

بهره برداری از شبکه پایاب سد گلابر در سوم خرداد سال جاری

شبکه پایاب سد گلابر در سوم خرداد سال جاری به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۶۷۱۱۰۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در سفر یکروزه خود یه شهرستان ایجرود در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن قدردانی از حضور و مشارکت گسترده مردم شهرستان ایجرود در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به خاتمی نماینده منتخب مردم شهرستان های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی تبریک گفته و از زحمات مهندس عبداالهی طی 7 دوره نمایندگی پیاپی از سوی مردم ایجرود و ماهنشان قدردانی نمود.

مهندس انصاری در این جلسه به ترسیم وضعیت توسعه شهرستان ایجرود اشاره نمود و گفت: در طول 18 سالی که از تبدیل ایجرود به شهرستان می گذرد قدم های بسیار موثری در توسعه این منطقه برداشته شده است.

وی بالاترین نسبت راههای آسفالته روستایی و بالا بودن نرخ ارائه خدمات آب شرب و گازرسانی در این شهرستان را نمونه هایی از وضعیت مطلوب و توسعه شهرستان ایجرود دانست و اظهار داشت: شهرستان ایجرود به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و فاصله کمی که با مرکز استان دارد در زمان ارائه زیرساختها به شهرستانهای اطراف، از نعمت آب و برق و گاز به نحو مطلوبی برخوردار شده است.

استاندار زنجان شتاب توسعه شاخص های بهسازی و بهبود کیفیت زندگی در ایجرود را طی 20 سال گذشته بی نظیر توصیف نمود و خاطرنشان کرد: با وجود زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز، راه روستایی و خدمات مخابرات، شرایط مناسبی جهت حضور و فعالیت سرمایه گذاران بخش های مختلف در این شهرستان فراهم شده است.

مقام عالی استان در ادامه به وجود دو سد مهم گلابر و بلوبین از جمله چهار سد مهم استان در شهرستان ایجرود اشاره نمود و گفت: تکمیل ساخت و راه اندازی این دو سد از جمله مهمترین پروژه های استان زنجان می باشد.

وی از بهره برداری شبکه پایاب سد گلابر به مساحت 2700 هکتار در سوم خردادماه سالجاری خبرداد و افزود: با بهره برداری از دو سد گلابر و بلوبین در ایجرود، میزان تولیدات کشاورزی و اشتغال در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به سیاستهای اقتصاد مقاومتی در توسعه بخش کشاورزی کشور اشاره نمود و اظهار داشت: توسعه کشت گلخانه ای و اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس می تواند بعنوان اولویت های کشاورزی در ایجرود با بهره گیری از منابع کم بهره صندوق توسعه ملی در اراضی مستثنیات با حقابه مشخص و با حمایتهای دولت در کاهش مصرف آب و افزایش تولید و بهره وری موثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به مشکل اشتغال در کشور تاکید نمود: تحصیل دانش آموزان در رشته های مختلف الزامی جهت اشتغال آنها ایجاد نمی کند و فارغ التحصیلان جویای کار باید با افزایش مهارتهای عملی خود نسبت به کارآفرینی در بخش های مختلف اقدام نمایند.

وی در پایان توسعه صنعتی شهرستان ایجرود را بدلیل محدودیت اراضی صنعتی در شرق و جنوب شهرستان زنجان بسیار مناسب دانست و افزود: صنایعی از قبیل فولاد، پتروشیمی و سیمان بدلیل اراضی صنعتی قابل تملک در این شهرستان پایه گذاری شده است.

انصاری تسریع در روند تکمیل ناحیه صنعتی حلب را خواستار شد و افزود: شهرستان ایجرود با قابلیت ها و ظرفیت بالایی که در حوزه گردشگری طبیعی دارد با بهسازی راههای ارتباطی می تواند زمینه حضور و جذب گردشگران بسیاری را به شهرستان فراهم آورد.

همچنین در این جلسه فرماندار شهرستان ایجرود نیز گزارشی درخصوص شاخصه های مهم این شهرستان ارائه نمود و گفت: بیش از 75 درصد مردم شهرستان ایجرود از نعمت گاز و بیش از 89.5 درصد از آب شرب سالم برخوردار هستند.

بیات از پوشش صددرصدی خدمات مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان ایجرود با فعالیت یک بیمارستان 32تخت خوابی و چندین مرکز بهداشت خبر داد و افزود: بیش از 90 درصد راه های ارتباطی روستاهای شهرستان ایجرود نیز به طول 320 کیلومتر آسفالت شده است و چندین شرکت صنعتی مهم استان از قبیل شرکت سیمان خمسه و شرکت ریخته گری سهند در شهرستان ایجرود فعالیت دارند.

در ادامه آقاجانلو مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایجرود گزارشی از وضعیت کشاورزی در این شهرستان ارائه نمود و اظهار داشت: بیش از 86هزار و180هکتار اراضی قابل کشت در ایجرود وجود داردکه از این میزان 46هزار و862هکتار زیرکشت آبی و مابقی کشت دیم بوده است.

وی میزان محصولات زراعی سال گذشته این شهرستان را 83.571تن برشمرد و بااشاره به اجرای طرحهای اصلاح و بهسازی انتقال آب، افزود:120هکتار از اراضی این شهرستان بصورت بارانی و 50هکتار از اراضی با روش قطره ای تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرارگرفته اند.

آقاجانلو تصریح نمود: شهرستان ایجرود با ضریب مکانیزاسیون 2 ، توانسته است رتبه اول استان را در این شاخص به خود اختصاص دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار