خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه کبودراهنگ خبر داد
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: 140 کارگاه زودبازده اقتصادی سال گذشته با اعطای 20 میلیارد ریال تسهیلات توسط بسیج سازندگی شهرستان کبودراهنگ راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۰۹۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بسیج در کبودراهنگ با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری اظهار کرد: بسیج سازندگی با هدف استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور،کمک به دولت در خدمات رسانی و محرومیت زدایی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی در روستاها و نقاط محروم اولویت بسیج سازندگی است، گفت: اجرای طرح‌های اقتصادمقاومتی وکمک به شناسایی و ایجادزمینه‌های اشتغال نیز از دیگر اهداف شکل‌گیری این نهاد است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه کبودراهنگ افزود: غنی‌سازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت در عرصه های سازندگی و مردم یاری، تقویت انگیزه کار و تلاش و کمک به رفع مشکلات همنوعان نیز از وظایف بسیج سازندگی است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال گذشته بیش از 850 نفر از بسیجیان در کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت شرکت کردند.

نوروزی اضافه کرد: در این راستا 140 کارگاه زودبازده اقتصادی شامل پرورش طیوربومی، بلدرچین، قارچ، زنبور عسل، صنایع تبدیلی و ... با اعطای تسهیلاتی با برآورد 20 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی به سه بخش اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی و خدمات‌رسانی و طرح‌های عمرانی تقسیم می‌شود، ابراز داشت: اردوهای جهادی اقشار مختلف بسیج با شرکت 4 هزار نفر در قالب 8 گروه برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه کبودراهنگ ابراز داشت: در این اردوها در زمینه‌های عمرانی شامل ساخت پایگاه مقاومت، ساخت خانه محرومین و مرمت بقاع متبرکه و در کنار آن تزریق فرهنگ اسلام ناب به بدنه روستاها صورت گرفت.

وی در ادامه به برنامه طرح هجرت دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: در تابستان 94 طرح هجرت 3 با شرکت 170 دانش‌آموز در هشت مدرسه شهرستان در قالب‌های رنگ‌آمیزی، مرمت و زیباسازی مدارس فعالیت داشتند.

نوروزی به تبیین و تشریح برنامه اعزام تیم پزشکی در تابستان گذشته به مناطق محروم پرداخت و افزود: یک گروه پزشکی با 6 تیم بهداشتی درمانی در راستای ویزیت رایگان بیماران، تحویل دارو، کلاس‌های مشاوره‌ای و درمانی به مردم محروم بخش گل تپه خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های بسیج سازندگی یادآور شد: هدف بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، غنی‌سازی اوقات فراغت با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در قالب سازندگی و اردوهای جهادی ومحرومیت‌زدایی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه کبودراهنگ بیان داشت: اعزام گروه‌های مختلف اقشار بسیج به مناطق محروم، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی، مشاوره وحمایت از طریق اعطای تسهیلات به کارآفرینانی که قصدایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی زودبازده را دارند از برنامه‌های سال جاری بسیج سازندگی شهرستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات