خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت بسیج اساتید حوزه علمیه استان اصفهان گفت: ظرفیت بزرگی از اساتید حوزه در استان اصفهان وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کرد.
کد خبر: ۸۶۷۱۰۹۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره تشکیل سازمان بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: روحانیت شیعه از زمان شیخ طوسی تا آیت‌الله بروجردی(ره) نقش زیادی در تبیین گفتمان نبوی و علوی و مقابله با گفتمان‌های انحرافی داشتند، امام راحل نیز با نگاه انقلابی خود و تسلط بر مبانی دینی و فقهی، زمینه حاکمیت اسلام را در کشور فراهم کرد.

وی افزود: بسیج شجره طیبه‌ای بود که توانست در جای‌جای این کشور، از دفاع مقدس گرفته تا در جنگ نیمه سخت و نرم ایفای نقش کرده و از کیان اسلام دفاع کند، در بین اقشار بسیج، بسیج اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویی و دانش‌آموزی نقش تعیین کننده‌ای دارند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: همچنین بسیج طلاب نقش مهمی در عرصه‌های مختلف دارد و در حال حاضر بیش از 140 هزار طلبه بسیجی خواهر و برادر در سراسر کشور به عضویت بسیج طلاب درآمده‌اند، اما بسیج اساتید حوزه‌های علمیه که در واقع نقش هدایت مجموعه را بر عهده دارد تشکیل نشده بود که از سال گذشته با حمایت مراجع حوزه علمیه قم، بسیج اساتید حوزه علمیه قم شکل گرفت و 5 نشست در این رابطه برگزار شد.

وی تصریح کرد: ما اصرار داشتیم تا بسیج اساتید در حوزه علمیه اصفهان با قدمت، گستردگی‌ و عمقی که دارد، تشکیل شود و با موافقت آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، فعالیت بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان آغاز می‌شود چراکه حجم بزرگی از اساتید حوزه در اصفهان وجود دارد و کشور از این ظرفیت غافل است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: هدایت و بصیرت افزایی در حوزه‌های علمیه و طلاب جوان، حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب، پاسخ به شبهات و استفاده از اساتید حوزه علمیه به عنوان هادی سیاسی برای توجیه اقشار مختلف بسیج از جمله محورهای تشکیل بسیج اساتید حوزه علمیه است و امیدوار هستیم با پشتیبانی از بسیج اساتید طلاب، بتوان به خوبی از این سرمایه بزرگ استفاده کرد و گام‌های مؤثری در این میان برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها