خبرهای داغ:
حجت الاسلام موسوی بیان داشت: اگر در جامعه امروز مکارم اخلاقی حکم فرما بود هیچ گاه شاهد هنجارشکنی درجامعه نبودیم.
کد خبر: ۸۶۷۱۰۷۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ظهر امروز پاسداران سپاه ناحیه امام صادق(ع)شهرستان آبیک، به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی با امام جمعه شهر آبیک دیدار و گفت وگو کردند.
حجت الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک، در این دیدار یکی از علل رسالت پیامبر اسلام را تأکید و توجه به مکارم اخلاقی دانست و اظهار داشت: یکی از مهمترین نکات در رفتار و سیره نبوی، مساله وحدت دنیای اسلام است،که مسلمانان باید بیشتر به آن توجه کنند.
وی افزود : پیامبر(ص) خلق نیکو داشتند و این مساله باید در جامعه ترویج و برای مسلمانان بازگو شود تا زمینه صلح در بین آنان برقرار گردد و مباید زمینه اجرای مکارم اخلاقی در جامعه را فراهم کنیم.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ار در جامعه امروز مکارم اخلاقی حکم فرما بود هیچ گاه شاهد هنجارشکنی در جامعه نبودیم، متذکر شد: مسلمانان باید بدانند که پیامبر(ص) به عنوان انسان اسوه در عالم هستی، بهترین خلقیات را برای ما به یادگار گذاشته اند و بزرگترین ثروت دنیای اسلام سیره و اخلاق پیامبر(ص) است که باید به خوبی بررسی و تدوین شود.
امام جمعه آبیک یکی از عوامل مهم در قتل کودک افغانی را عدم توجه به اخلاق اسلامی در جامعه دانست و هشدار داد: یکی از دلایل قتل کودک افغانی توسط یک نوجوان ۱۷ ساله همین ماهواره ها و شبکه های مجازی است که این فاجعه را به وجود آورد، کسانی که می گفتند ماهواره خوب است و نباید از حذف کانالهای مستهجن حرفی بزنیم، حالا بیایند و جواب این قتل را بدهند.
وی با اشاره به جنجال ایجاد شده توسط شبکه های تلوزیونی غربی و آمریکایی پیرامون این قتل تصریح کرد: روزانه هزاران کودک و زن از مهاجران در کشورهای غربی کشته می شوند و یا مورد تجاوز قرار میگیرند اما هیچ صدایی از هیچ کسی در نمی آید ولی تا یک کودک در ایران کشته شد، رسانه های غربی گوش فلک را پاره کردند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مسئولین باید جواب این تبلیغات منفی که کشورهای غربی و شیطان بزرگ بر ضد انقلاب اسلامی آغاز کرده اند، متذکر شد: چرا هیچ یک از مسئولین پاسخ این تبلیغات منفی و ضدانقلابی را ندادند، چرا سکوت پیشه میکنید و جواب دشمنان را نمیدهند.
این مسئول با اشاره به اینکه سخنگویی دولت اجازه انتقاد بر برجام را نمیدهند، گفت: اگر برجام مشکلی ندارد چرا اجازه ییان مشکلات را نمیدهید، بین آب و کف آب باقی میماند و نه کف، اکگر برجام کف نیست اجازه بدهید تا منتقدین نظرات خود را بیان کنند.
وی اظهار داشت: تعلیم و تربیت از آغاز زندگی بشر برروی کره خاکی و تصرف او در طبیعت و تأثیر وی در جامعه وجود داشته است و همواره شناسایی نیازهای مادی و معنوی انسان و روش ارضای آنها از طریق تعلیم و تربیت به دست می‌آمده و به نسل بعد منتقل می‌شده است تا رفته‌رفته دامنه این شناخت به رشد و دانش و فناوری امروز رسیده است.
امام جمعه آبیک در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، یادآور شد: کسی که بخواهد متخلّق به اخلاق پسندیده و منزه از صفات نکوهیده شود، راهی جز دست یازیدن به دامان کتاب الله و پیشوایان دین نخواهد داشت و کمال خود را که هدف نهایی است، جز در سایه علم و عمل و پوشش تقوا نخواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها